„Am fost!” …. la Sighisoara la festival …

Pentru a doua oară din cele 15 ediţii de când ştiu că se ţine Festivalul de Artă Medievală la Sighişoara, am decis şi chiar mi-am dorit să particip; sau să-l citez pe toboşarul care anunţa prin cetate festivalul şi ura Bun venit lumii prezente, şi care încheia pe un ton extraordinar cu: „am zis”, „am spus”, „adjudecat”; … întocmai aşa am făcut şi eu anul acesta: ADJUDECAT pentru a merge la Sighişoara.

Prima (şi ultima) dată am fost la Sighisoara la festival în anul 2001 când am stat doar de pe o zi pe alta. Erau alte vremuri, alte mentalităţi, a, aram mai tinerel 🙂 am mers cu cortul şi de acolo am şuştit-o direct la mare (eram o gaşcă evident) …. Mi-a plăcut de atunci şi cu toate că nu eram un mare împătimit al fotografiei, totuşi aveam la mine un aparat de fotografiat pe film. Cred că motivul principal ce „m-a mânat” anul acesta către Festivalul de la Sighişoara şi către oraş în sinea lui, a fost potenţialul fotografic, şi desigur oamenii, atmosfera festivalului, care mi-au rămas în minte, mereu deosebite. Şarmul aparte al Cetăţii şi a acestui moment a venit desigur şi din partea celor care au organizat festivalul, (concerte, teatru, dans, etc), dar mai ales s-a simţit prin multe grupuri de tineri artişti talentaţi care au cântat singuri, cu instrumente, sau în formaţii, pe străzile din Cetatea Sighişoarei. Mi-am dorit mult să fotografiez, să surprind, portrete, acţiuni inopinante, trăsături, arhitectura, ansamblu, peisaje, panorme ş.a. bogăţii ale acestui loc şi care se petreceau în acest loc cu această ocazie. Toate au fost bune şi frumoase însă cu un aparat foto digital compact care nu-ţi permite decât câteva setări de bază, am simţit realmente că „sunt limitat”, iar treaba aceasta am „perceput-o” şi mai vizibil când vedeam cât de mulţi turişti au venit cu aparate foto semiprofesionale şi chiar profesionale, sau şi cei care aveau compacte, erau destul de noi şi faine. Cinste lor, dar chiar nu mă aşteptam la un asemenea aflux şi de tehnică a aparatelor foto. Atmosfera Festivalului a fost „colorată” desigur şi de multele tarabe, unde găseai şi lucruri deosebite, chestii de artă, sau cadouri realizate manual ori cu gust. A fost şi anul acesta multă lume, români, străini din Europa, Asia, poate şi America …. timpul a ţinut cu noi şi mai ales a ţinut cu aceeia care au dormit (sau n-au dormit 🙂 ) sub cerul liber. Din păcate nu am stat până la încheierea festivalului, însă am stat mai mult decât acum şase ani.

Ce să vă mai spun? (Apropo de asta mă puteţi întreba folosind formularul pentru comentarii de mai jos 🙂 ). Nu ştiu dacă aţi fost sau nu la Sighişoara la Festivalul de Artă Medievală, dar eu vă recomand ca măcar cel puţin o dată să încercaţi să ajungeţi în acest loc, şi să staţi cât vreţi :-). Cred că fiecare poate găsi ceva care să-i rămână în mod plăcut ca amintire din atmosfera festivalului, sau cel puţin să rămână cu o impresie frumoasă asupra locului, a cetăţii, a arhitecturii care mai păstrează câte ceva din farmecul altor timpuri.

„am ziss!”

FestivalulSighisoaraMedievala2729072007
Festivalul „Sighisoara Medievala” (27-29.07.2007)

 

 

Filmuleţul I (Sighişoara-Medievala 2007)

Filmuleţul II (Sighişoara-Medievala 2007)

2 gânduri despre „„Am fost!” …. la Sighisoara la festival …

  1. 🙂 poate acu 15 ani cand cica a aparut fest. asta, era un alt iz, comertul era altfel in Rom. Acum, astazi pe la mai toate festivalurile gasesti mici si bere; un lucru notabil, sus in cetate eu nu am vazut gratarele si beroase la halba asa pe taraba, astia erau jos al opalele cetatii … din pacate ce sa zic: cam asta e piata de consum.

Lasă un răspuns

