Blaj: prima zi!

Ultima dată am poposit în Blaj anul trecut în luna mai, dar eram în trecere. Ultima dată când am înnoptat în Blaj a fost acum 4 ani jumate când am mers la Cluj după certificatul de competenţă lingvistică ce mi-l trebuia la master la Oradea. De atunci Blajul a fost doar o amintire sporadică dar interesantă a unei perioade din viaţa mea.

M-am trezit şi încadrat cu bine pentru tren. În drum spre gară văzând oamenii cum îşi îndeplinesc parcă fără prea mare tragere de inimă îndatoririle sociale (şcoală, muncă), mă gândeam “ce bine e când faci ceea ce-ţi place!”. Eu mă îndreptam către un tip de întâlnire care-mi place. Mă simţeam liber, degajat. Mă îmbrăcasem şi mai gros căci ieri dimineaţă era un frig de iarnă, însă în tren a fost aşa de cald că am stat efectiv la tricou. După aproximativ 5 ore de călătorie cu două escale 🙂 am ajuns în “Cetatea de unde a răsărit soarele românilor”. Deja intrat în judeţul Alba m-am lovit de primele dejavu-uri din anii studenţiei şi primul impact a fost accentul zonei. Cum mă apropiam tot mai mult de Blaj, accentul şi stilul oamenilor îmi aduceau mai în prim-planul minţii mele anii studenţiei, cum veneam cu trenul de acasă. Două fete tinere (şi simpatice) care aveau locuri aproape de mine în tren, prin jovialitatea lor mi-au adus aminte de fetele şi tineretul din aceste ţinuturi, un tineret parcă “mai de casă”, mai credincios, mai natural. Întotdeauna mi-au plăcut tipul acesta de fete şi aici în zona aceasta l-am simţit din plin. Se pare că sunt menit să mă pierd în diverse detalii, dar la ora aceasta când scriu, după o zi destul de obositoare, aşa simt s-o fac.

Am ajuns, am luat prânzul, după care ne-am întâlnit pentru prima şedinţă. Nu am de gând şi parcă nici nu prea am chef să intru în detalii tehnice despre ce am discutat şi asta nu din cauză că ar fi secret, dar aş vrea să prind restul aspectelor în aceste zile, adică felul cum m-am simţit mai mult. Va exista un comunicat despre această întâlnire către care -promise- voi face link. Ca de obicei aparatul foto mi-a fost de nelipsit, dar când dau să-l deschid, îmi dăduse o eroare la card. Am fost întristat mai ales că eroarea se repeta la fiecare restart al camerei. Aveam şi carduri de rezervă dar nu la mine. îmi venise o idee: l-am formatat (noroc că era gol), şi a fost ok. Îmi făcusem prea multă “furtună în pahar”. Prima şedinţă a fost faină. Suntem puţini şi atmosfera e familiară, discuţiile s-au purtat în mod degajat.

Prima zi s-a încheiat astfel cu o cină la care am socializat din plin că doar suntem operatori media 🙂 . După cină am ieşit să-mi cumpăr ceva şi să fac o scurtă plimbare prin oraş. Trecând pe lângă facultate, pentru moment mi s-a ridicat părul pe mine … gândindu-mă că 5 ani am locuit acolo, am învăţat şi luat masa. In acel spaţiu am trăit un mod de viaţă uşor sever, dar care poate mi-a prins bine în a vedea altfel mai apoi viaţa. Îmi veneau în minte multe amintiri (acum îmi vin şi mai multe), cu anii de şcoală, cu felul cum gândeam atunci, faptul că eram mai tânăr,foştii colegi şi multe altele. Şi pe drum la fiecare pas îmi venea câte un set de remember-uri. Dacă ar fi să scriu despre anii mei de studenţie, cel mai bine cred că aş face-o chiar de aici din Blaj.

Ajunge zilei oboseala sa! Seara am căutat în cameră un strop de net conectându-mă cu telefonul mobil pe post de modem, dar fără succes. Eram dezamăgit şi mi-am spus resemnat: “ghinion”. Îmi venea s-o las baltă dar atunci când îţi doreşti ceva parcă cineva iubitor acolo sus i se face milă şi te păsuie mai ales dacă ai fost cuminte şi nu te-ai enervat. Uitându-mă mai atent la aparat, am văzut că prinde uşurel-uşurel un punct de acces wireless necriptat. Nu îmi intrase din prima, de aceea încercasem cu telefonul. Am îndrăznit şi … eram online, şi datorită acestui fapt, aceste gânduri sunt acum pe blog deja.

Ajunge –cum spuneam- zilei tulmultul ei. Voi scrie ceva şi mâine seară dacă stropul de net va mai fi.

Un gând despre „Blaj: prima zi!

Lasă un răspuns

