Adio Michael J!

Când un om foarte cunoscut moare, afli foarte repede şi nu e de mirare pentru că mijloacele de comunicare sunt bine dezvoltate la nivel global. Azi-dimineaţă nici bine nu m-am trezit şi în timp ce vorbeam cu un prieten, mi-a spus printre altele că Michael Jackson a murit. Am rămas un pic interzis dar ce mai puteam face? Ajungând apoi la computer când am deschis www-ul fără nicio problemă am dat de ştiri care tratau subiectul. M-am gândit că voi scrie şi în spaţiul meu de blog ceva despre Michael. Cel care mi-a dat vestea la telefon, nu ştia cauza morţii, m-am gândit că ar fi aşa-auzitul cancer la piele, dar presa spune că a făcut stop cardiac. Dumnezeu să-l ierte! Mai e o vorbă: “de morţi numai de bine”. Dincolo de acuzaţiile ce i s-au adus de pedofilie (nedovedite) şi altele, omul ăsta a fost un mare artist. Un tip care a dat o culoare nouă muzicii pop prin stilul şi sound-ul său unic. Nu degeaba a fost numit regele muzicii pop. Anii ‘90 au fost anii de apogeu când avea mulţi fani şi când era în mare vogă cu concertele.

În România a fost de două ori la Bucureşti (în 1992 şi în 1996). Când a venit prima dată în ’92 îmi amintesc cu câtă emoţie a fost aşteptat de puporul rumân fan al lui Michael Jackson :). La concert eram prea tinerel ca să merg. Mi-a fost aşa de ciudă că nu puteam vedea concertul măcar la TV … norocoşii care aveau pe atunci “satelit” adică antenă parabolică îl puteau vedea. Nu am fost fan Michael (în schimb am fost ulterior mare fan Roxette şi încă îi mai îndrăgesc), dar pe vremea aceea, la începutul anilor ‘ 90 Michael şi Roxette erau pe buzele tuturor. Michael a făcut mai mult decât doar muzică, a fost la un moment dat o modă, un stil de viaţă, un brand viu la fel ca şi Coca-Cola, Nike, Youtube …

Sunt convins că presa va vui despre el cel puţin acum zilele astea; e un moment nefast care “ne obligă” să ne amintim de muzica şi cel ce a fost Michael.

Michael Jackson- You Are Not Alone, History Tour Bucharest, 1996

Lasă un răspuns

