În sfârşit

Am pus în practică o decizie importantă. Mi-am luat hard disk extern pentru copii de siguranţă. Cu 640 Gb sper să-mi asigur cu succes datele care sunt 80% fotografii realizate de subsemnatul.

Nu scriu ca să mă laud ci să subliniez importanţa bake-up-urilor. Lucrurile stau cam aşa: îţi cumperi primul calculator nu ai nicio treabă. Eşti pasionat de ceva anume şi desfăşori creaţii şi proiecte pe marginea pasiunii tale, în cazul meu fotografia. Timpul normal trece şi cu anii acumulezi spaţiu. Salvezi şi pe medii de stocare cum ar fi CD-urile sau DVD-urile dar pe acelea odată salvate le-ai bătut în cuie şi e riscul ca după o vreme nu foarte lungă să ţi se deterioreze. Ştiu că şi hardurile sunt cam în aceeaşi postură însă ai net avantajul fiabilităţii cu manipularea datelor şi dacă ţii la lucrările tale vei dori să le foloseşti mereu în diverse proiecte. Avându-le stocate pe un mediu HDD extern le ai mult mai la îndemână. Ideal ar fi ca să am încă un dispozitiv extern şi să-mi dublez copia de siguranţă. Momentan nu e o necesitate pentru că HDD-urile interne de pe încă două staţii fixe îmi asigură o linişte în acest sens. Îmi asigurau şi până acum dar am nevoie tot mai mare de portabilitate iar HDD-ul laptopului pe care-l forjez (în sensul cel mai plăcut al cuvântului) nu e suficient de încăpător pentru a găzdui ani întregi. Desigur ocuparea spaţiului nu se reduce doar la fotografiile mele ci la toată munca mea din ultimii cinci ani. Mi-e tot mai frică de ziua în care una din staţii ar putea pica şi atunci singurul regret ar fi … iresponsabilitatea de care am dat dovadă nesalvându-mi datele la timp.

Sper să nu am neplăceri cu noua sculă achiziţionată, iar investiţia făcută (de aproape 100 euro) pentru mine şi ceea ce am acumulat cred că merită. În sfârşit, cum e şi titlul, am făcut acest pas. Poate nu-l făceam dacă în urmă cu aproape 9 luni nu aş fi fost pus într-o situaţie jenantă: unul din calculatoare, cel care e no 1 ca importanţă în ceea ce are stocat pe el, mi-a dat semne de oboseală la hard. Pe atunci nu făcusem vreun bake-up şi deodată m-am văzut cu … buza umflată. Am scris despre acea zi AICI. De atunci am început demersurile, şi bake-up-urile, iar acum trecem la next level: copierea datelor pe încă un mediu extern de data aceasta la care am acces mai rapid. Am fost un pic nesimţit faţă de mine că am amânat acest fapt până anul acesta şi dacă păţeam ceva … mi-e greu să mă gândesc cum m-aş fi simţit.

Un sfat: să aveţi în vedere mereu siguranţa datelor personale căci nu se ştie ziua când nu le mai puteţi accesa şi atunci veţi dori să faceţi orice, inclusiv să daţi timpul înapoi pentru a vă proteja fişierele.

Lasă un răspuns

