Sunt civilizat. Şi ..?

Oare de ce când vrei să fii mai civilizat eşti perceput ca un naiv, tăntălău, idealist, nehotărât, ciudat uneori, sau mă rog nu eşti văzut ca un om puternic. Chestia asta e valabilă cel puţin la noi (în RO).

Azi am fost la bancă şi la ghişeu înainte cu un metru este pus mare şi frumos o plăcuţă cu “respectaţi-l pe cel din faţă” (se referă la a păstra distanţa). M-am pus la coadă şi în faţa mea nu a respectat nimeni cele scrise acolo lângă ei. Ajungând lângă plăcuţă m-a apucat un puseu de civilizaţie şi am cam gândit în felul:  “hai să progresez nu să fiu balcanic; e mai bine aşa pentru mine”. Când să urmez la rând, d-na de la ghişeu a strigat pe cineva dar nu era o urgenţă şi cel din spate mi-a apărut în faţă. Da, d-na a văzut că era cam mare distanţa între ea şi mine. Era de fapt distanţa stabilită de ei prin acel text.

Na, aşa mi-au trecut fluturii civilizaţiei atunci, mai ales că mă grăbeam dar puii mei dacă se pun tot felul de indicatoare şi avertismente, de ce le mai puneţi? Ştiu că în alte zile poate li se atrag clienţilor atenţia că nu le respectă, dar azi în cazul meu a fost invers şi destul asta ca să-mi dea subiect de scris şi temă de gândire că excesul e antisocial.

Pierzi dacă vrei să fii super civilizat? Eu zic că nu, chiar şi la noi; în primul rând ai satisfacţia că fiind civilizat automat ca persoană progresezi apoi lumea în timp se va obişnui cu tine, cu felul tău şi pentru cei cunoscuţi şi apropiaţi poţi deveni un exemplu bun şi să n-o luăm ca pe un orgoliu ci … ca pe ceva ce automat dăruieşti celor din jur fără efort.

Despre civilizaţie şi educaţie aş putea vorbi mult mai mult dar cred că ajunge. Poate data viitoare când nu voi respecta indicaţiile scrise, cu siguranţă voi fi avertizat. Nu vreau sa fie dezamăgire acest fapt, da, sunt altele care te pot îngenunchea mult mai rău dar ideea, firul roşu e să ştim ce vrem, să ne avem o linie şi asta de dorit să fie pozitivă, altfel 😦 nu numai că nu trăim bine, dar trăim şi degeaba!

Lasă un răspuns

