Generaţiile şi progresul

Lucrurile şi mentalitățile se schimbă în societate într-un ritm din ce în ce mai accelerat. Progresul e mai rapid ca în trecut.

Unde vreau să ajung cu aceste chestii care se ştiu? Aud oameni în jurul meu din generaţia trecută (anii de vârf 70) care spun că nu mai pot fi în trend cu ceea ce ne propune progresul de azi. Oameni care încet-încet rămân “înţepeniţi” în lumea lor de acum 30 de ani. Nu vin să critic aceste atitudini ci doar mă gândesc oare cât voi putea ţine pasul cu progresul? Oare pentru mulţi din generaţia de acum tânără, cât va dura oare “deschiderea” noastră? … Când vom spune ca şi generaţia anterioară: “Eu nu mai pot să învăţ, să prind aşa de repede ca tine (la calculator)?”

Câteva din lucrurile pe care generaţia tânără le foloseşte din plin, computerul, internetul, plăţile online, călătoriile cu avionul, aparaturile tot mai “sofisticate” – la toate acestea generaţia care “pare să predea lingura” spune deja pas. Preferă să nu aprofundeze decât strictul necesar al acestor lucruri şi atât şi atunci progresul nu prinde viteze foarte mari pentru că este dat de cultură şi mentalităţi.

În fine, cred că fiecare generaţie ţine la progresul din tinerețile lor .. pe câţi nu i-am auzit “băi, când ascultam muzică disco la magnetofon sau derulam casetele cu creionul ca să nu consum bateriile de la walkman” … poate şi noi o să ne amintim cu nostalgie de iPod, mp3-uri, Youtube, Yahoo!Messenger şi Facebook.

Eu n-aş vrea să spun Pass niciodată, îmi place să cunosc lucruri şi oameni noi, culturi şi gândiri noi, dar uneori şi la o chestie mică şi pozitivă legată de progres am tendinţa de a fi reticent. Acum e ok, dar oare cât timp? …  

Un gând despre „Generaţiile şi progresul

Lasă un răspuns

