Nocturnul mal al Timişului

Via FotoRaimi.Blogspot.com

Într-o seară am avut un mare chef nebun de făcut fotografii. Era plăcut afară aşa încât nu mi-am lăsat cheful să moară. Luat aparatu-n spinare şi trecut la luat cadre. Am ales să fotografiez o parte din malul apei care ne taie oraşul pe din două exact prin mijlocul lui; bătrâna apă cu nume de judeţ, Timiş. Am făcut multe, dar am încercat să dau atenţie fiecărei imagini. O bună parte din ele sunt cu setări manuale dar am realizat încă odată că bridge-ul meu scump şi drag nu poate duce atât cât aş fi vrut şi era fain să scot din aceste peisaje nocturne. Am mers cu el până-n ISO 400, iar de acolo, la noroc cu timpii de expunere care de fapt au fost motivul principal pentru care am exersat atâtea cadre. Din păcate mi s-a stricat şi trepiedul, deci cu atât mai greu puteam fotografia. Am avut noroc cu parii de pe mal care sunt lângă pomişorii noi plantaţi. Au ieşit câteva drăguţe, dar … voi reveni cu un aparat mai serios şi probabil cu ceva cunoștințe mai îmbunătăţite.

Dincolo de tehnică, m-am simţit minunat. Era plăcut, nu vânt, nu frig. În acea clipă mi-aş fi dorit să mă pot plimba şi povesti mult cu cineva drag, sub cerul aşa de înstelat şi apa cristalină în care se oglindea frumos iluminatul de pe mal. Pe vremuri, în verile calde, seara băteam malurile şi stăteam pe dig până noaptea târziu. Carina, Olivia, când veniţi în RO la vară, neapărat un mal nocturn trebuie să rememorăm de dragul vremurilor de demult şi de amorul artei. Digul era călduţ şi peste noapte iar mirosul apei şi câteodată luna ce-şi arunca fermecător lumina într-însa, te făcea să uiţi că te aflii într-un oraş cu blocuri şi uneori mai agitat (marţea şi vinerea în special şi de sărbătorile mari).

Mulţi dintre lugojeni ştiu cât de plăcut e să stai şi să te plimbi pe mal iar vara îi găseşti în toate serile grupuri-grupuri acolo. Locurile acestea ne atrag mult mai mult ca şi centrul oraşului. Mă gândesc cât de mult “salvează” râul acesta pe cei care nu-şi prea permit vara să iasă din urbe atâta (la mare în special). Ziua scăldat, iar seara promenadă. Ieftin dar eficient.

Dacă aveți ocazia să veniţi vara pe la Lugoj, nu ezitaţi să faceţi o plimbare şi un popas pe mal în amurg. Am convingerea că o să vă placă.

Lasă un răspuns

