Remember acum 9 ani

M-am uitat să văd dacă am scris ceva pe blogul meu despre 11 septembrie şi … se pare că n-am găsit. Ei, totuşi un eveniment care a cam schimbat cel puţin mentalităţi în istoria recentă a lumii, nu poate fi trecut cu vederea, mai ales că la anu’ se vor împlini 10 ani.

Cum a fost pentru mine acel 11 septembrie? O zi urâtă ca vreme. Mă pregăteam să merg la un club de net (pe vremea aia cine avea net acasă era baştan), dar … sună tel-ul. Un prieten de al meu îmi spune: deschide tv-ul. (Pe vremea aia tv-ul era la loc de cinste în cameră, dat fiind faptul că de câţiva ani trăiesc aşa de bine fătă TV la mine în cameră şi în general). Deschid tv-ul şi văd Gemenii în flăcări. Îmi spune: dăi pe canalul X, X şi iar X. Pe toate canalele aceleași imagini. Woow … cred că era imediat după ce intrase al doilea avion în Turnuri. Vedeam panică mare … ai noştri comentatori parcă au amuţit. Îl întreb: ce naiba se întâmplă? Şi-mi spune: americanii-s atacaţi, e chestie de război … şi încheie “o să ne ia dracu”. Na … clar, în ziua aceea am fost lipit de teleu. Au urmat apoi emisiuni peste emisiuni, zile în care subiectul 11 septembrie era în top. Analize peste analize, comentarii ş.a.m.d. Timpul a trecut, americanii s-au pregătit de războaie, au apărut diverse teorii conspirative pe marginea lui 11 septembrie, încât azi nici nu mai ştii ce să crezi. Scuze de comparaţie dar dacă despre revoluţia din decembrie 1989 nu au apărut atâtea teorii conspirative şi adevărul rămâne undeva în negură, la episodul Gemeni – un asemenea eveniment de proporţii – manipularea socială trebuia să-şi atingă scopul, iar massmedia e un canal construit “cu cap”.

De multe ori după anumite evenimente mari, mai ales dacă am participat la ele într-un mod sau altul, tindem să “ne lăsăm duşi de val” de diverse campanii, analize şi teorii. Un exemplu frumos: alegerile prezidenţiale din România în care am ajuns să “ne placă” de doi indivizi pe care acum la aproape un an de la campanie nu-i mai putem vedea deloc. Oare de ce? … massmedia în sine nu e de vină, ci concluziile le putem trage din felul cum e folosită … fain spunea Antoine de Sant-Exupery că “Înțelesul lucrurilor nu se află în obiect, ci în acțiune”.

Închei cu un clip-remember. Îmi place melodia din clip.

Lasă un răspuns

