Promovarea pe Facebook

Mi-am făcut cont pe Facebook (Fb) în primăvara anului 2008. Pe atunci în România nu era aşa la modă. Până în toamna anului 2009 aproape că nici nu l-am folosit până când am observat că o parte din prietenii mei s-au mutat de pe hi5 (şi) pe Facebook. Cineva îmi spunea că “o sa-i prinzi gustul şi-ţi va fi ca un drog”. Chiar nu-mi venea să-l cred, până am descoperit că Feisbucul oferă o grămadă de oportunităţi în privinţa socializării şi a promovării. Am descoperit Fan Pages-urile – acele pagini publice, asemănătoare blogurilor, care îţi permit să reprezinţi şi împărtăşeşti informații despre un brand, artist, o instituţie, ONG sau site web. De atunci Facebook-ul m-a cucerit pentru că doream să promovez blogul foto, iar ulterior imaginea anumitor site-uri din câmpul muncii mele.

Mulţi utilizatori frecvenţi de Fb. nu înţeleg nici astăzi diferenţa dintre un Profiles pe Feisbuc şi un Fan Page. Profilul este de natură personală, este pentru oameni, nu pentru instituţii sau chestii publice. În profil eşti adăugat ca prieten în timp ce pagina are caracter public, alegi tu să devii fan ori să apreciezi acel profil (să dai LIKE). Nu te opreşte nimeni să-ţi reprezinţi instituţia cu o pagină de tip profil, dar e chestie de etichetă. E asemeni unei instituţii care îşi deschide un site şi îşi alege (în funcţie de cât de mult se respectă), ori domeniu propriu ori subdomeniu free. Nu putem crea un fan page fără a ne înscrie mai întâi un cont care e de tip Profiles. Din acel profil creat putem apoi administra (singuri sau împreună cu alţii) paginile publice, fără ca să se observe de care cont personal depind acele fan-pages-uri.

Dezavantaje în a-ţi reprezenta un brand, site sau instituţie cu o pagină de tip profil:

– profilul personal impune o limită maximă de 5.000 de prieteni, pe o pagină de profil public (fan pages) numărul este nelimitat.
– Google pune accent pe facebook pages şi nu pe profiles în momentul căutării. Când cineva îţi va căuta compania, mai întâi îi va apărea pagina cea mai accesată, nu profilul.
– Paginile Facebook au fani. Conturile personale au prieteni. Poţi obţine un link de utilizator preferenţial după ce ai minim 25 de fani.
– Un fan pages este mult mai uşor de administrat decât un profil.

E uimitor ce dezvoltare a înregistrat această reţea de socializare în ultimii ani. Grafica Facebook-ului pe cât e de simplă, e atât de eficientă, dovadă că un lucru făcut simplu dar solid şi bine gândit, atrage în continuare pentru că a ştii să aduci progresul fără să complici lumea, modul de viaţă e într-adevăr o artă.

Un gând despre „Promovarea pe Facebook

Lasă un răspuns

