Remember 19 ani

Ziua de 8 februarie rămâne o zi destul de importantă pentru mine, care chiar dacă e personală, am plăcerea s-o împărtăşesc. Anul acesta se împlinesc 19 ani de când am venit pentru prima oară la religie la greco-catolici. Făceam religie ortodoxă şi la şcoală cu Părintele Dincă Marinel, Dumnezeu să-l ierte, lugojenii ştiu că era un om excepţional. Eram în clasa a VI-a. Oana, o vecină de a mea, s-a ţinut de capul meu până m-a convins să vin la religie că-i fain şi că n-o să-mi pară rău. Am venit de curiozitate şi contrar aşteptărilor, mi-a plăcut mult încât de-abia aşteptam mereu fiecare zi de sâmbătă.

Când stau şi mă gândesc ce vremuri erau pe-atunci! … Contextul, era imediat după Revoluţie, condiţiile nu erau chiar ca şi cele de azi, cu atât mai mult pentru Biserica Greco-Catolică de abia repusă în legalitate. La Lugoj la parohie unde făceam orele de religie nu erau cine ştie ce condiţii dar era altceva mult mai important: dorinţa vie de a-l cunoaşte pe Dumnezeu. Călugăriţele cu care făceam religie erau deosebite şi cu multă dăruire ne-au învăţat catehismul. Eram mulţi copii. Astăzi sunt condiţii mult mai bune, sunt şi surori excepţionale care la fel cu dăruire îi învaţă pe copii catehismul, dar nu mai e ca înainte parcă … “ceva” s-a mai diminuat şi nu cred că e rutina; Poate faptul că acum având mai multe alternative in ceea ce priveşte timpul liber, “plasăm” interesul pentru cele spirituale undeva mai în jos pe lista priorităţilor (?) Eram prea mic în vremea “Epocii de Aur”, dar am înţeles că credinţa se trăia şi mai intens … atunci era riscant să-ţi exprimi crezul şi cu toate acestea cei clandestini erau aşa activi în exprimarea crezului! Ciudat. Azi e altfel … nu ne mai opreşte nimeni să mergem la biserică să ne exprimăm cum vrem credinţa şi … parcă nu mai e ca înainte.

Indiferent de viitor, ziua de 8 februarie rămâne pentru mine o zi importantă de cotitură: o zi din care a început “noua aventură a vieţii mele”: orele de religie, prima împărtăşanie, contactul mai des cu Biserica Greco-Catolică, urmarea unei facultăţi de Teologie, locul de muncă, la Episcopie şi nu în ultimul rând posibilitatea de a deveni într-o zi şi preot.

Lasă un răspuns

