Prezent la eclipsa de Lună

Via: fotoraimi.blogspot.com

M-am bucurat când am auzit vestea că vom avea parte de eclipsă de Lună şi mai ales, uitându-mă peste starea vremii, am văzut că cerul peste urbea Lugojului va fi senin. Aşteptam cu nerăbdare seara de miercuri (15 iunie) să ies o dată la fotat. Nici nu am mai avut răbdare şi încă înainte de apus, suitu-m-am în grabă pe bicicletă, “înarmat” destul de corespunzător cu rucsacul foto, lanternă şi trepied. Eram cam “halos”, vroiam să prind şi un mega-apus de soare care mi-a stat drept “încălzire” fotând-ul cu patos, dar despre acest moment, într-o altă postare.

Am ajuns pe una din pasarelele oraşului (cea peste calea ferată) de unde am început seria declanșărilor. Apusul în făcusem pe un alt pasaj (cel de pe Buziaşului). Obligatoriu îmi trebuia un obiectiv de zoom, trepiedul şi puţine informaţii de bază despre cum să expun. Restu’ era exerciţiu, pasiune, răbdare … Am tras cu 55-200-le, majoritatea în focală maximă, altfel rămâneam mândra Lună mi-ar fi ieşit doar un punct semi-luminat. M-am jucat la greu diafragma şi timpul de expunere … din păcate nu am putut aplica din ceea ce am citit pe net; singura “potriveală” cu cele citite, s-a învârtit la un moment dat în jurul valorilor lui F8 cu 1/60. Întunecându-se tot mai mult, aparatul nu mi-a mai dat posibilitatea să “reglez” cum trebuie şi am închis şedinţa. Devenea puţin frustrant iar ţânţarii m-au cam atacat în tot acest timp. Nu eram foarte mulţumit, dar era ceva. Cel puţin am încercat şi iată două cadre care mi-au plăcut.

Atâta a fost maximul ce l-a putut da un Nikkor 55-200 VR pe un D40. Sper ca la următoarea eclipsă de Lună să am măcar un semiprofesional si un tele de minim 400 mm. Până atunci, consideraţi cele expuse în categoria “experimental”.

Lasă un răspuns

