La mulţi şi plini de inspiraţie ani DoR

Astăzi (23 aprilie) se împlinesc trei ani de când câţiva jurnalişti autohtoni au demarat o idee de a face “decât o revistă” doar o dată şi doar ca să arate pieţii din România că se poate spune poveşti şi altfel, într-un mod mai atractiv. Super, pentru că nu au rămas doar la stadiul de idee şi au trecut la treabă, cu eforturi, sacrificii şi numai ei ştiu ce, ca să apară pe piaţă cu “Decât o Revistă”. În noiembrie 2009 lua fiinţă în peisajul media românesc încă o revistă pe print, intr-o vreme când câteva ziare cu tradiţie şi alte reviste îşi retrăgeau ediţiile pe hârtie. Eu am avut norocul şi bucuria să dau de DoR prin decembrie 2009 cred că de pe Facebook. Acolo au luat un avânt considerabil. Am mai prins “cu ultimul tren” prin primăvara lui 2010 să comand numărul pilot care e acum la colecţie. Lumea i-a primit cu bine, adică au găsit nişa de cititori în România asta “aşa cum o prea ştim” şi publicaţia a continuat să apară, o dată la trei luni.

De curând a apărut numărul 8. De fapt lansarea e mâine (24 aprilie). Abonaţii şi cei care şi-au cumpărat-o mai devreme, au primit un mic cadou cu ocazia asta. În ultima vreme mi-am comandat numerele din shopul ce-l au deschis pe site şi revista a venit în aproximativ o zi (Bucureşti-Lugoj deci). Numărul 8 l-am comandat vineri noaptea şi sâmbătă după prânz era la Lugoj. Bravo! Dincolo de aspectele tehnice, se vede că sunt nişte tipi care ştiu mereu să vină cu abordări noi, căci temele şi oamenii despre care scriu eu ne sunt destul de cunoscuţi. În plus o bilă albă pentru felul cum îşi promovează produsul în special pe Facebook şi pe Twitter. Îmi place că echipa DoR e din categoria care demonstrează că “se poate” să avem şi în România o revistă generalistă de calitate concepută la noi şi nu preluată cu tot cu machetă editorială din occident.

Povestea DoR merge bine mai departe. Sunt curios pentru cât timp, căci mai ştiu cel puţin o revistă faină care seamănă întrucâtva cu stilul DoR, însă nu “pâlpâie” aşa de tare ca DoR. Mi se pare că nu bat șaua atât de bine pe promovare cum o face DoR şi de aceea ultimul număr (4) mi s-a părut pe lângă subţire ca şi pagini şi un nr. tras de păr.

E trist că în România revistele de acest gen al jurnalismului narativ nu au aşa de mare trecere. Dar de fapt spune-mi ce citeşti ca să-i spun cine eşti.

Lasă un răspuns

