O întâlnire plină cu bucurii

Deşi a trecut ceva timp (o săptămână şi jumătate) de la Întâlnirea Naţională a Tineretului Catolic (INTC), de-abia acum simt nevoia să aştern câteva rânduri aici pe blog. Am explicat acum trei ani ce înseamnă un INTC, dar reiau:

Sunt întâlniri cu tinerii din toate diecezele şi eparhiile catolice din ţară care au loc într-o anumită dieceză sau eparhie odată la trei ani. În cadrul acestui eveniment se organizează timp de 4 zile aproximativ, diferite programe culturale, spirituale şi recreative specifice pentru tineri. Pe lângă aceste programe tinerii au ocazia să se cunoască mai bine între ei şi să-şi împărtăşească tot felul de experienţe, fie în discuţiile pe grupuri fie în alte moduri. Se leagă prietenii frumoase, şi în general e o voie bună.

Gazda întâlnirii a fost Dieceza de Iaşi. Evenimentul s-a ţinut chiar în Iaşi în perioada 25-29 iulie. Particip pentru a cincea oară la o astfel de întâlnire catolică de tineret la nivel naţional. Deja pot fi “încadrat” către apus, spre categoria seniori privind vârsta; şi asta am simţit-o prin faptul că organizarea grupurilor de discuţii a fost pe categorii de vârstă, lucru bun într-un fel, dar pe de altă parte pentru mine ar fi contat ca această limită de vârstă să fi fost mai largă. La aceste întâlniri de tineret se pot înscrie tineri până la 35 de ani, deci următoarea întâlnire care o să fie peste trei ani, pentru mine va fi cam “nostim” în caz că nu voi schimba CEVA până atunci. Cu toate acestea INTC-urile mă întineresc sufleteşte şi mă simt super între ceilalţi chiar dacă sunt diferenţe de vârstă uneori considerabile. Energia şi entuziasmul transmis e destul de motivaţional. Cei care mă cunosc ştiu că mă adaptez destul de repede şi de ok. Ca un fapt plăcut, mă simţeam bine când mulţi îmi aproximau vârsta incorect dându-mi mai puţini ani.

Cum a fost la Iaşi? Aş putea spune dintr-o suflare, folosind câteva cuvinte la superlativ, dar risc să nu transmit mare lucru. Pe de altă parte dacă “mă întind” cu lauda, risc să devin cam “comunist”. Personal, mi-a plăcut cel mai mult dintre toate ediţiile de INTC. Nu pun în umbră celelalte întâlniri naţionale catolice de tineret la care am participat pentru că fiecare INTC m-a îmbogăţit spiritual şi mi-a dat posibilitatea de a cunoaşte oameni noi cu care ţin frumos funia şi azi, însă INTC-ul de la Iaşi a avut parcă un charm aparte. Organizarea Întâlnirilor Naţionale Catolice a crescut de la ediţie la ediţie, iar la Iaşi s-a simţit acest lucru. Fetele m-ar putea acuza, pentru că am înţeles că au avut unele minusuri în ceea ce priveşte programul apei calde. Băieţii au fost de data aceasta mai norocoşi pentru că nu au avut probleme cu apa caldă. Per general condiţiile au fost decente, am fost cazaţi în cămine studenţeşti şi faţă de acum şase ani când la Miercurea Ciuc am dormit în săli de clasă pe bănci, acum a fost luux. Şi de acea întâlnire  – cu toate minusurile ei – îmi aduc aminte cu plăcere: a fost întâlnirea la care am cunoscut oameni noi cu care mai ţin legătura şi azi. Revin la INTC-ul de la Iaşi şi nu pot să omit în a felicita departamentul media al întâlnirii care – în premieră – pentru INTC, a popularizat profesionist evenimentul, prin transmisii live pe internet, apoi prin postările rapide ale articolelor şi fotografiilor pe site-ul evenimentului şi pe reţele de socializare (în special Facebook).

Într-o vreme mă gândeam să mă implic la nivel personal mai mult prin a crea la fel ca anu’ trecut, un blog de pelerin la INTC+un pic “de furtună în pahar” pe Facebook dar mi-am dat seama (şi din experienţa de anul trecut de la ZMT) că n-o să pot ţine pasul cu actualizările, lucru ce mi s-a întâmplat şi acum, nereuşind să fiu la zi aşa cum mi-am dorit cu postarea de fotografii. Am mers cu popularizarea evenimentului din punctul meu de vedere pe platformele mele iar acum aici pe blog cu această postare, închei capitolul INTC surprins de mine.

Locuri pe unde am pus fotografii de la INTC-ul acesta:

Facebook:

https://www.facebook.com/tgclugoj/photos
https://www.facebook.com/astrulugoj/photos
https://www.facebook.com/episcopia.lugoj/photos

Picasa (contul meu) şi Google+ (profilul meu)

O relatare mai oficioasă în care am scris despre participarea tinerilor din Eparhia de Lugoj la INTC, găsiţi aici.

 

6 gânduri despre „O întâlnire plină cu bucurii

  1. îți mulțumesc din suflet pentru apreciere în numele întregului departament media! suntem extrem de bucuroși că am reușit, prin munca noastră, să ținem la curent în timp real pe toți omuleții care au fost alături de noi cu sufletul 🙂

  2. Ralu … ati facut o treaba brici si in premiera pentru un astfel de eveniment. Spor si implicare placuta pe mai departe! Am ceva pentru tine si nu numai, dar vine pe e-mail 🙂

Lasă un răspuns

