Puţin despre numele meu mic

Mulţi ani la rând am fost puţin trist pe numele meu mic, prea străinez. Mă tot întrebam mai ales în copilărie: “Ce o fi fost în capul naşei mele când a ales să mi se spună: Raimondo-Mario legat?” Nicicum nu mă împăcam cu numele. Părinţii şi cei apropiaţi îmi spuneau (şi-mi spun): “Raimi”. A? Pe lângă prenume, am şi numele de familie (Rupp) care are origini germane. Cred că 7 din 10, cu care făceam cunoştinţă, mă tot întrebau ce naţie sunt? Mai dezamăgit eram de faptul că numele meu mic, ăsta legat, nu are nici un sfânt în calendarul ortodox (şi greco-catolic). Aşa am trăit ani de zile cu impresia asta, până când mi-am dat seama că numele meu are sfinţi şi în Biserica Catolică şi în cea Ortodoxă. În Biserica Catolică în calendarul latin găsim: pe 7 ianuarie Sf. Raymund de Penyafort şi pe 31 august Sf. Raimund Nonnatus. (Văzusem în alte calendare romano, un Raimund si pe 19 ianuarie). Deja e mai bine, seamănă cu “Raimondo” însă ceva în calendarul greco-catolic (şi ortodox)? Acolo mi-am dat seama că … Mario e şansa mea.

Numele Mario este de fapt varianta masculina a numelui Prea Curatei Fecioare Maria însă nefiind un nume românesc, m-am cam prins destul de târziu de treaba asta, însă bucuria a fost imensă. Port deci numele Sfintei Fecioare Maria cu sărbătorire în 15 august şi 8 septembrie. Dacă mai iau în calcul sărbătorile: “Bunavestire” şi “Intrarea Maicii Domnului în Templu”, iată cum numai numele mic de după liniuţă mi-l pot sărbători de patru ori pe an.

Nu ştiu cât mi-a ales naşa acest prenume după criterii pur religioase, dar îi mulţumesc din suflet pentru că e un prenume valoros cu care între timp (când am crescut mare) m-am obişnuit şi nu l-aş mai da pe vreun altul în această viaţă.

4 gânduri despre „Puţin despre numele meu mic

  1. si daca urmaresti cu atentie calendarul latin, din nou, atunci vei vedea ca iti mai poti sarbatori inca o data prenumele de dupa liniuta, si anume in 12 septembrie, cand se sarbatoreste Sf Nume al Mariei 🙂 La multi ani, Raimica 🙂

  2. La multi ani dragul meu!chiar ai un nume minunat si noi i-am ales fiului nostru Ioan Marian si el e foarte incintat de el si prefera sa-i spunem Marian desi destul de tirziu si-a dat seama cit e de onorabil acest nume.Te salutam de la Budint si sa faci cinste in continuare numelui pe care-l porti!

Lasă un răspuns

