Imnurile Zilelor Mondiale ale Tineretului

Cei care nu aţi auzit despre Zilele Mondiale ale Tineretului (prescurtat ZMT), vă pun la dispoziţie un link unde găsiţi pe scurt ce înseamnă aceste întâlniri, anii precum şi locurile unde s-au ţinut. Am participat până acum la doar două asemenea întâlniri: Roma în anul 2000 şi Madrid anul trecut.

Nu ştiu dacă chiar toate ediţiile ZMT de până acum au câte un imn, dar de o bună vreme încoace, (cred că cel puţin de 15 ani), fiecare ediţie şi-a scos şi un imn. De câteva zile (14 septembrie) a fost lansat imnul pentru următoarea ediţie ZMT care va avea loc anul viitor al sfârşitul lui iulie în Brazilia la Rio de Janeiro.

Esperança do Amanhecer (Imnul oficial ZMT – Rio de Janeiro 2013)

Care imn mi-a plăcut cel mai mult? E greu de spus. Am câteva melodii favorite, în primul rând imnurile ediţiilor la care am participat rămân acolo la suflet, reamintindu-mi plăcut de clipele acelor întâlniri. Imnul ZMT de la Sidney din 2008 este singurul imn  – după cele la care am participat –  care-mi place mult. “Receive the power” e o melodie care “te loveşte” excelent în suflet, iar vocile lui Guy Sebastian şi Paulini sunt de zile mari … Dar trec la cele două piese de care sunt mai mult legat.

1. Emmanuel – imnul ZMT de la Roma – 2000 e o melodie simplă, dar superbă. Acolo am auzit-o prima oară şi nici măcar nu mi-am dat interesul s-o procur căci pe atunci melodiile nu se procurau aşa de uşor ca azi. Întors acasă, am avut mare noroc cu Sora Liana care mi-a împrumutat caseta şi astfel mi-am înregistrat piesa.

2. Firmes en la fe – imnul de anu’ trecut de la ZMT Madrid îl ştiam deja înainte de a pleca, ba mai mult am fost “răsfăţaţi” şi cu versiune în limba română a piesei care sună frumos. Recunosc că până nu am ascultat piesa în Spania, nu eram aşa de încântat de ea şi inevitabil făceam comparaţie cu imnul de la Sidney care – cum am spus – îmi plăcea mult. Ei, întors din Spania, deja altfel auzeam şi această melodie, îmi plăcea pentru că acolo am ascultat-o de mai multe ori şi asociam melodia cu spiritul și experiența întâlnirii.

Deşi nu aveam în plan, amintesc puțin şi de imnurile ultimelor două ediţii ale Întâlnirii Naţionale a Tineretului Catolic, (Baia-Mare şi Iaşi), melodii frumoase care înainte de a participa la întâlniri, nu mi se legau însă acolo la fața locului îmi dădeam seama că sunt piese reuşite şi frumoase.

De fapt cred că mulţi dintre noi îndrăgim anumite piese muzicale datorită unor contexte plăcute în care melodia respectivă a rulat de mai multe ori la urechile noastre şi așa ne leagă de anumite amintiri şi experienţe, altfel ar trece neobservate (aşa cum trec probabil atâtea şi atâtea melodii).

Emmanuel (Imnul oficial ZMT – Roma 2000)

Receive the Power (Imnul oficial ZMT – Sidney 2008)

Firmes en la fe (Imnul oficial ZMT – Madrid 2011)

3 gânduri despre „Imnurile Zilelor Mondiale ale Tineretului

  1. Imnul de la Madrid se numeste Firmes en la fe, nu Hirme se la Fe 😉 In traducere inseamna „tari in credinta”

Lasă un răspuns

