“Paza bună …

… trece primejdia rea” spune un binecunoscut proverb românesc.

De curând mi-am cumpărat spaţiu “in the cloud” pentru a sta mai liniştit în privinţa fisierelor importante. Am tot încercat de câţiva ani de zile mai multe soluţii de bake-up cu sincronizare. Cel mai bun până acum mi se pare Dropbox-ul dar principalul şi poate unicul dezavantaj este că preţurile sunt mari, în rest pot spune ca e THE BEST … Am încercat: Sugarsync, SkyDrive, Yandex, BoxSync, Google Drive, All4Sync şi poate încă vreo câteva care să zicem că-mi scapă. Am rămas dintre acestea cu GoogleDisc, Dropbox, SkyDrive şi Box Sync. La Google Disc am un spaţiu plătit dar acel spaţiu e calculat per/cont şi-l canalizez mai mult pentru e-mail şi poze. La BoxSync am prins un spaţiu generos de 50 de Gb dar am făcut o gafă şi acum am 25 Gb .. aşa e când îi primeşti gratis. Cine ştie peste un timp ce apare şi mă trezesc cu mai puţin (sau mai mult) .. deci oarecare nesiguranţă. La Dropbox am 6 Gb din păcate gratuiţi de care ţin cu “sfinţenie”. A rămas SkyDrive-ul … de la care am cumpărat spaţiu suplimentar.

Serviciul mi-e cunoscut de câţiva ani dar nu m-a atras atât de mult, până de curând când are un nou look şi se mişcă mult mai bine. Sincronizarile merg ok dar mi se pare că viteza nu e ca la Dropbox; acest lucru încă-l testez pentru că acasă am un net mai slăbuţ la partea de upload decât la serviciu. A fost şi varianta cea mai ieftină şi cu 82 de lei pe an îmi menţin în siguranţă principalele fişiere. Totodată cu ocazia asta nu sunt nevoit să folosesc mereu medii amovibile. Lucru de exemplu într-un document de acasă iar dacă mai am ceva de completat la lucru, îl am acolo sincronizat. În plus, dacă sunt plecat şi am nevoie de un fişier introdus în zona de sincronizare, pot avea acces la el acesând skydrive.live.com

Cel mai important e în caz de – Doamne fereşte – pică hardul de pe unul din computere, nu am pierdut să zicem o muncă de atâţia ani. Momentan sunt mulţumit de serviciu, un minus e că nu îţi apare o notificare sub formă de balon ca la Dropbox, atunci când ai schimbat/sincronizat ceva, dar îmi cam pun speranţe şi am aşteptări ca în următoarea versiune de Windows (adică 8-le) să fie mai bine integrat.

Lasă un răspuns

