Ce am făcut de “sfârşitul lumii”

hi5Mare brânză nu am făcut, dar am renunţat la contul de pe Hi5: un serviciu pe care-l foloseam destul de intens în urmă cu minim 4 ani. Înainte de a-l şterge, m-a trecut ca un fior prin creieraşi, timpul pierdut momentele pe care le-am dedicat Hi5-ului din 2004 de când mi-am făcut contul şi până prin 2008 când încet-încet dar sigur am migrat către atotcunoscutul Facebook. Anii de vârf în care am folosit “haicinciu” au fost: 2006-2008.

Mă cutremur puţintel când mă gândesc ce potenţial au avut ăştia în trecut şi cum au scăpat o mare grămadă de utilizatori “printre degete” mai ales între anii 2008-2010 (zic eu) când un val imens au migrat către Facebook. Hi5-ul a devenit ca un mare oraş părăsit, cândva înfloritor, iar azi varză. Continuând comparaţia, ce a mai rămas din H5 e ca un mititel cartier din marele oraş, care “mai pâlpâie puţin” – un cartier cu case noi dar mult mai mici şi mult mai sărăcăcioase. “Casele noi” sunt (în interpretarea mea) noul design, care e de o simplitate nereuşită.

Noul Hi5 nu mai are ecoul celui din urmă cu câţiva ani, nici măcar în România unde eram foarte mulţi pe această reţea. Cred că marea pierdere a Hi5-ului de-a lungul vremii este faptul că nu a venit “cu tools-uri mai serioase”. Nu a gândit un părete mai interactiv, nu a propus profile speciale pentru artişti, instituţii etc; a rămas undeva în zona de imaturitate social media şi până a venit marele val Facebook, îi era câtuşi-de-cât bine merci. Nu au gândit multe chestii mature de interacţiune socială. Şi acest lucru s-a resimţit, pentru o reţea ca Facebook-ul bine gândită social media a “aspirat” lumea atât din reţelele de gen hi5, Netlog etc cât şi pe cei care nici nu vroiau să audă de astfel de platforme care iniţial se confundau uşurel cu cele “dating”, marea majoritate nefăcând vreo distincţie până la apariția Fb-ului.

În acest context, am ales o zi “pestriţă” de 21 decembrie, în care lumea de pe Hi5 s-a sfârşit pentru mine. Un sfârşit creat de mine, un auto-eject dintr-o reţea care – cu toate resuscitările ce încearcă să le mai facă – rămâne la nivelul imaturităţii în social media.

2 gânduri despre „Ce am făcut de “sfârşitul lumii”

  1. Deabea acum? Nu cred ca am mai intrat pe Hi5 de… nu stiu cand. Probabil contul a ramas sau habar nu am ce se mai intampla pe acolo. Oricum, Facebook ftw!

  2. Ma tot gandeam ce as putea face pe 21 si primul gand asta mi-a venit … si am aplicat vorba: „primul venit, primul servit” nemaigandindu-ma la alte idei. A fost un moment potrivit 🙂

Lasă un răspuns

