Puţintel despre Paulo Coelho

Postarea de faţă e o preluare efectivă pe care am văzut-o azi la Olivia pe părete (adică pe Facebook) şi mi-a plăcut la prima vedere citire. E din cartea “Aleph” scrisă de ultra-cunoscutul Paulo Coelho.

Ştiu că pentru unii “mari lecturişti” stilul acestui autor este un kitsch, dar personal îmi place, e ok şi asta o pot spune chiar după ce am şi citit dintr-o răsuflare: “Al cincilea munte”, “La Râul Piedra am şezut şi-am plâns” şi … “Alchimistul”. (nu le-am citit pe toate, deocamdată). Mi se poate spune: “măi băiete, se pare că n-ai prea citit alţi autori”. Ba da am citit şi alţii (fără să exagerez) iar de care-mi place, îmi place pentru că fiecare se pune frumos în valoare cu stilul său, ştiind să-mi transmită emoţii şi sentimente plăcute cu poveştile lor şi de aia nici n-aş vrea să-i încadrez într-un top ca la MTV.

Ce mai? … de fapt e ca şi în muzică: gusturile nu se discută (şi) punct.

Te iubesc

Te iubesc pentru că toate iubirile din lume sunt ca nişte râuri diferite care curg spre acelaşi lac, şi acolo se întâlnesc şi se transformă într-o iubire unică ce devine ploaie şi binecuvântează pământul. Eu te iubesc ca un râu, care face să crească iarba şi florile pe unde trece el.

Te iubesc ca un râu, care dă de băut celui însetat şi-i transportă pe oameni unde vor să ajungă. Te iubesc ca un râu care înţelege că trebuie să curgă altfel într-o cascadă şi să înveţe să se odihnească într-o depresiune a terenului.

Te iubesc pentru că toţi ne naştem în acelaşi loc, la acelaşi izvor, care continuă să ne hrănească mereu cu aceeaşi apă. Astfel, când ne simţim slabi, tot ce trebuie să facem este să aşteptăm puţin. Primăvara revine, zăpezile iernii se topesc şi ne umplu iar cu o nouă energie.

Te iubesc ca un râu care începe singuratic şi firav pe un munte, creşte treptat şi se uneşte cu alte râuri până ce, de la un anumit punct, poate ocoli orice obstacole ca să ajungă acolo unde vrea. Primesc iubirea ta şi ţi-o încredinţez pe a mea. Nu iubirea unui bărbat pentru o femeie, nu iubirea unui tată pentru o fiică, nu iubirea lui Dumnezeu pentru făpturile sale.

Ci o iubire fără nume, fără explicaţie, ca un râu care nu reuşeşte să-şi explice parcursul, doar merge înainte. O iubire care nu cere şi nu dă nimic în schimb, ci doar se manifestă. Niciodată nu voi fi al tău, niciodată nu vei fi a mea, dar chiar şi aşa pot să spun: te iubesc.

Un gând despre „Puţintel despre Paulo Coelho

Lasă un răspuns

