Ne luăm adio de la Google Reader

Probabil cea mai proastă veste a zilei (de 14 martie) în special pentru cei care urmăresc conținuturile de pe site-uri şi bloguri cu Google Reader. Deja lumea din blogosferă a început să scrie despre subiect şi pentru a vă uşura căutările, iată câţiva dintre cei care au scris: Manafu, Arhi, Răzvan B, Sabina, Mihnea B

Despre ce înseamnă RSS am scris în vara lui 2006 AICI de pe vremea când foloseam primul cititor de RSS: feedreader. Între timp Google a început să-şi dezvolte tot mai multe servicii printre care şi un Reader RSS. Imediat “am lăsat” toate celelalte servicii pe care le-am tot încercat de-a lungul vremii şi m-am concentrat pe readerul de la Google. Am început să-mi organizez în timp, lejer, feed-urile pe categorii pentru a avea conţinutul cât mai bine structurat. Eram şi sunt aşa de mulţumit de acest RSS că e simplu asemeni unei căsuţe de e-mail şi nu atât de supărător la ochi cu chestii agresive. Toate bune şi frumoase însă iată că cei de la Google au ajuns la concluzia că serviciul nu mai rentează doar pentru o mână useri. E adevărat că este folosit de puţini şi asta mai ales de când Facebook-ul a prins la restul lumii (inclusiv şi la cei care folosesc RSS-ul). De fapt păretele Facebook e oarecum o “preluare” adaptată, o inspirare (mai corect spus) din RSS, numai că în loc de site, urmăreşti pagina de Facebook a site-ului/blogului respectiv, pe lângă alte profile personale. Cu alte cuvinte avem totul acolo cu condiţia bineînţeles ca paginile respective să-şi posteze conţinut. RSS-ul “a suferit transformări”, fiind adoptat şi în social media iar traficul generat de Facebook (ispititor pentru branduri şi nu numai) a cam “sufocat” RSS-ul clasic.

FeedlyNu mi-a venit să cred că până şi Google Reader va dispărea la 1 iulie 2013. Vestea “bună” este că îţi oferă ocazia de a-ţi salva conţinutul organizat într-o arhivă pe care apoi s-o exporţi în comp’ şi de acolo s-o ţi-o încarci într-un alt serviciu RSS.

Vorba aia .. de care nu avem chef mai mereu: “Viaţa merge înainte”. Alternative la RSS Reader? Din fericire sunt. Cel care l-am şi încercat este Feedly care deocamdată e ok. Probabil o să mai  testez Taptu şi Pulse

A, ok am Flipboard-ul pe cele mobile care-i super, dar acela doar preia din G.Reader. Sper că va putea prelua şi din conturile pe care le voi testa, măcar din unul (şi bun).

Se pare că nici Hitler n-a primit vestea prea bine Zâmbet 

Lasă un răspuns

