Zi prematură de naştere

Da, anul acesta am vrut să văd cum e ca ziua mea să fie pe altă dată decât 25 iulie. De fapt, ideea aceasta o aveam de la începutul anului când mi-am zis că vreau să încerc măcar o dată să văd ce se întâmplă dacă îmi mut “La mulţi ani-ul”. Nu aveam stabilită ziua dar tocmai venea 1 aprilie – ziua “minunată” a păcălelilor. Am făcut setările de rigoare şi “ziua mea” a început să se afişeze. Am deschis şi porţile wall-ului meu pentru o zi. Ei, au început să curgă mesajele de “la mulţi ani” şi alte gânduri frumoase. M-am bucurat şi am răspuns aproape fiecăruia întocmai ca de ziua mea. Cei care-mi ştiu ziua, clar că au intervenit pe părete deconspirându-mi planul. Am lăsat asemeni ca într-o ţară liberă şi opinia lor (că doar era cea adevărată), dar în ciuda acestui fapt, mesajele de “La mulţi ani” au curs în continuare. Mare mi-a fost mirarea când am primit şi primul telefon pe această temă. Era cât pe ce să primesc şi cadouri dar lucrurile s-au oprit la fix. Încă mă mai întreb dacă la biserică după liturghia de seară, “Mulţi ani trăiască-ul” cântat de cor a fost (şi) pentru mine? Am primit şi urări în privat (metoda mea preferată).

Întâi de toate clar că a fost o păcăleală “grea” de 1 aprilie. Grea pentru că a trebuit să fiu constant pe tot parcursul zilei dorind să răspund la aproximativ 330 şi ceva de mesaje iar acestea au curs de la primele ore până la sfârşitul zilei. Ba chiar am primit mesaje şi azi, 2 aprilie cu scuzele de rigoare că s-a întârziat cu urarea la timp. Ei, deja ziua păcălelii a trecut şi provocare a luat sfârşit.

Nu a fost numai o păcăleală ci şi o “curiozitate socială” pe care vroiam s-o aplic într-una din zilele anului, numai de ziua mea nu. Am vrut să văd cum reacţionează lumea, în special cei care ştiu când m-am născut. Am observat şi fluxul privind momentele zilei şi zonele/cercurile de prieteni, adică dacă îmi scria cineva de la Bucureşti imediat urmau 4-5 mesaje din zona geografică sau din cercul lui de prieteni. Lumea a reacţionat prin mai multe metode (incluzând-o şi pe cea a tăcerii), însă canalul de comunicare al urărilor a fost predominant pe Facebook. Am primit de exemplu şi telefoane în care am fost întrebat de ce Facebook-ul îmi afişează data de naştere? E clar că nu avea rost să insist cu un răspuns “pentru că azi e ziua mea”. Mai erau o parte din prieteni, cei recenţi, care nu aveau de unde să-mi viseze data naşterii şi acelora (aşa după puteri) a trebuit să le spun în privat imediat sau mai târziu adevărul, adică altfel spus, nu luau parte la “curiozitatea” mea privind această provocare social-media.

Sunt presat de timp ca să trag mai multe concluzii azi, acum, însă vă mulţumesc mult si sincer pentru gânduri. Le-am primit cu bucurie în avans (deci după dorinţă) şi desigur le voi primi cu bucurie şi la vară (dacă vor mai fi) în ciuda faptului că Facebook-ul nu-mi va mai afişa ziua de naştere, iar păretele îl voi (re)închide.

Consider că “ziua mea” poate fi cu bucurie oricând din momentul în care am venit pe această lume şi poate din când mi se face dor de puţină încurajare, vorbe, gânduri frumoase, armonie deplină în jur … Că am venit într-o anumită zi, da, e frumos s-o aniversăm, dar să nu pierdem esenţialul: faptul că am venit pentru un anumit scop la care contează să mă pregătesc în fiecare zi, sa mi-l descopăr, să-l cultiv şi când mi l-am îndeplinit să continui să trăiesc în aşa fel încât să fiu “persoană care inspiră pe alţii” pur şi simplu prin exemplul de viaţă. Nu-i uşor dar cred că nici imposibil. E o călătorie în care mai greşim, mai ne corectăm pe parcurs dar ideea e să mergem frumos înainte. Contează să conştientizăm că “zgomotele” oferite de media şi marketingul de azi au devenit destul de mari şi “cu iz mai profesionist”. Nu e o critică, însă înţelepciunea noastră stă în faptul de a şti cu echilibru să filtrăm informaţia “strigătele din agora” care să ne ajute să devenim nişte oameni împliniţi. „Toate lucrurile îmi sunt îngăduite, dar nu toate sunt de folos; toate lucrurile îmi sunt îngăduite, dar nimic nu trebuie să pună stăpânire pe mine”. (1 Cor 6, 12)

Ziua mea este mereu, în fiecare zi – mai ales dacă ştiu s-o valorific, să-i dau un sens nobil.  Chiar şi azi mă simt la fel ca ieri cu toate că nu voi mai primi urări Smile 

(gânduri care probabil vor continua … )

6 gânduri despre „Zi prematură de naştere

  1. :))) Mulți ani cu bucurii! Multe zile cu voie bună! Pace și bine!
    …nu am fost pe fază, dar îți spun acum ”LA MULȚI ANI CU SĂNĂTATE!!!”
    Îmi place păcăleala ta! 😀

Lasă un răspuns

