Din nou la un simpozion pe istorie

Postarea asta “s-a lăsat puţin aşteptată” din lipsă de timp dar mai ales de dispoziţie, fapt care nu e spre laudă. Weekendul ce tocmai a trecut am participat la Simpozionul “Şcoala Ardeleană”, eveniment de anul acesta internaţional, deoarece au fost participări şi din străinătate. E o întâlnire ce reuneşte diferiţi profesori şi alţi cercetători ce provin mai mult din domeniul istoriei, care prezintă anumite comunicări în cadrul a două secţiuni: Istoria Bisericii (Greco-Catolice în principal) şi Istoria culturii. Am fost împreună cu Sergiu şi Gabriela. Trebuia să vină şi Claudiu dar din binecuvântate pricini n-a mai putut fi prezent.

Particip a treia oară consecutiv, atmosfera e plăcută şi se creează o anumită socializare faină cum e şi firesc să fie. Am prezentat lucrarea: „Anul Credinţei în literatura Bisericii Române Unite cu Roma, Greco-Catolică. Scrieri ale Arhiepiscopului Ioan Ploscaru”.  Cum spuneam, a fost ok însă la întoarcere, duminică, am resimţit din plin oboseala acumulată. Parcă nu mai rezist ca acum 10 ani, dar asta n-o spun ca să mă plâng. În drum spre casă, duminică am făcut un popas de vreo trei ore în parohia Arad-Centru unde Sergiu şi-a prezentat ultima carte scrisă de el.

Îmi place Istoria Bisericii în special perioada comunistă şi parcă încep să-i dau târcoale şi perioadei interbelice, însă în comparaţie cu social media, bloggingul şi fotografia, raportarea mea faţă de istorie rămâne puţin în urmă momentan; încă nu i-a venit momentul spre a mă dedica mai profund. E ca şi o sticlă de cognac pe care tot amân s-o deschid, în timp ce din alte sticle de vin (sticlele cu vin fiind pasiunea pentru cele amintite), deja sorb constant, cu plăcere dar nu prea mult.

Au fost participanţi care la acest simpozion au strălucit efectiv cu prezentările lor, întocmai ca fotbaliştii aceia bine cotaţi care înscriu multe goluri şi pe care lumea îi laudă mereu. La mine, treaba a stat mai second hand pentru că nu am vrut să excelez.Mi-am mai dat seama că de fapt … mai bine mă pun în valoare la un simpozion/conferinţă/întâlnire care are ca temă din pasiunile prioritare amintite mai sus. Presimt că următoarea ieşire de genu’, va fi legată de comunicare şi media (fie ca va fi despre fotografie, blogging, social media sau internet în general).

Istoria cam rămâne pentru mine într-un sertar sub cheie încă, în timp ce voi încerca mai mult să fac loc fotografiei, scrisului şi internetului privind aspectul social media. Ştiu că nu e uşor, dar până la urmă ce e easy?

Mă bucur că la Oradea, m-am revăzut cu mai multe persoane dragi atât la simpozion, cât şi cu alte ocazii.

Lasă un răspuns

