Concediu de la comunicare

Deşi sunt în concediu de ceva vreme nu am dorit să agăţ în cui şi faptul de a renunţa la mijloacele de comunicare (în special internet cu social media şi telefonie). E o provocare destul de mare pentru mine azi să mai fac acest lucru într-o lume interconectată în care se întâmplă să-mi şi placă fenomenele astea.

Totuşi, cândva, (anual cel puţin) e interesant a te gândi să-ţi creezi un moment propice pentru a lua o pauză mai serioasă de la folosirea deasă a mijloacelor de comunicare şi asta implică un pic de voinţă.

De luni, 26 august şi până sâmbătă 31 august mă voi retrage împreună cu un grup de tineri într-un campus recreativ-formativ la Brebu-Nou (jud. Caraş-Severin). Un loc situat la aproape 1000 de metri altitudine, un sat cochet pe dealuri înalte cu aer curat şi cu lacul Trei Ape în apropiere. E o zonă unde am mai fost aproape în aceeaşi formaţie de vreo trei ori şi mi-a plăcut destul de mult. Ceea ce e fain e că atmosfera campusului şi locurile te îmbie plăcut să laşi de-o parte obiceiul cotidian al mijloacelor de comunicare şi să ai clipe în care să poţi sta cu tine de vorbă, de a reflecta de a te gândi probabil la viitor mai limpede. Oricum, e un loc şi un timp propice pentru relaxare şi punerea în ordine a gândurilor.

În acest timp, deşi am două abonamente de net mobil, computer, telefon inteligent de mama focului şi alte acareturi, plus sâmburele de blogger şi instagramer bine încolţit în mine, chiar dacă-mi voi lua arsenalul, voi încerca să-l folosesc la o capacitate foarte (foarte) redusă faţă de cum le folosesc în viaţa de zi cu zi. Probabil că mă voi rezuma de-a lungul săptămânii doar la câteva intervenţii live pe vreo 2-3 pagini de Facebook şi puţin pe Instagram. Poate vor fi zile în care nici nu voi fi prezent, dar nu asta e scopul principal ca să-mi arăt doar aşa sec că pot fără mijloacele acestea. Scopul e mai uman, adică să pun accent pe trupa cu care voi sta aproape o săptămână, să comunic viu şi din suflet cu fiecare dintre ei şi să facem lucruri frumoase împreună. Împărtăşirea bucuriilor de acolo va fi (tind să cred) mai mult de natură internă în aceste zile, tocmai pentru a face o cură mai sănătoasă de media. Nu m-am gândit să renunţ total, însă după cum m-am mişcat şi în anii trecuţi, le voi lăsa să se odihnească într-o proporţie covârşitoare. Mă aştept ca bateria telefonului să ţină poate de două-trei ori mai mult iar bateriile sufletului simt că se vor reîncărca pentru alte şi alte noi momente.

Va fi o săptămână în care am ocazia să mă aplec mai mult spre pasiunea cea de suflet: fotografia. Poate voi pune mâna pe pix şi pe vreun caiet şi voi începe să scriu ca pe vremuri, cine ştie?

Va fi interesant; va fi altfel; va fi dincolo de limitele pe care tot eu mi le-am creat dar va fi mult natural. Asta da provocare pe care de-abia aştept s-o trăiesc!

3 gânduri despre „Concediu de la comunicare

  1. Norocosule 🙂 Sa iti priasca, Raimi! Eu una as fi luat doar aparatul de fotografiat si doar un singur telefon mobil pe care l-as inchide peste zi si as verifica doar seara fara sa risipesc din timpul de detasare totala. Daca esti tot cu ochii pe telefoane si internet….nu prea sunt mari sanse de „izolare” social media 🙂

  2. Merci … pana la urma in partea a doua a campusului mai ales, ziua nici nu mi-am deschis internetul ci doar seara. A venit asa de frumos de la sine

Lasă un răspuns

