Liniştea de la Brebu Nou

Tocmai m-am întors de vreo câteva zile de la Brebu-Nou, o localitate aflată în Judeţul Caraş-Severin foarte aproape de lacul “Trei Ape”. Un sătuc aşezat la ‘naltă altitudine (900 m) care odinioară era populat puternic de nemţi.

De vreo câţiva ani tinerii de la Catedrala Greco-Catolică din Lugoj merg acolo, “principalii vinovaţi” (a se citi organizatori) fiind Pr. Robert şi soţia lui, Dana.

Întâlnirile de la Brebu-Nou sunt gândite sub formă de campus şi sunt nişte momente în care prin diferite metode formative, recreative  şi spirituale se pune accent pe formare, pe faptul de a conştientiza anumite valori legate de felul în care ne petrecem timpul.

Anul acesta a avut loc cea de-a a patra ediţie de campus pentru tineri. Ediţiile anterioare s-au desfăşurat în anii: 2008, 2010 şi 2011.

Cum a fost?

Destul de … altfel, în sensul pozitiv. În primul rând îmi doream nişte zile în care să mă mai rrup de ritmul cotidian în care media “îmi curge” şi prin cele mai mici vene. Am renunţat la o misiune onorabilă, aceea de a fi unul din fotografii oficiali la beatificarea Monseniorului Vladimir Ghika ce a avut loc la Bucureşti pe 31 august, dar efectiv aveam nevoie de o gură proaspătă de linişte. Cu scopul acesta principal am şi lăsat toate, mergând la Brebu Nou.

Înainte de a pleca, am aşternut câteva rânduri despre încercarea de a reduce din folosirea mijloacelor media. Nu am mai reuşit aşa de bine ca în anii trecuţi, dar totuşi le-am folosit mai rar ca de obicei, mai ales în a doua parte a campusului. Dacă primele zile mi-au fost de acomodare, sufleteşte vorbind, în ultimele zile am reuşit să fiu aşa cum nu am mai fost poate de multă vreme: mai deschis interior, mai disponibil, mai iertător şi asta mi-a conferit o bucurie la care nu găsesc literele potrivite s-o pun în lumină.

Punctul culminant pentru mine al acestei întâlniri a fost “deşertul” – nişte clipe de tăcere în care ai ocazia să-ţi pui mai bine în ordine gândurile. E o bucăţică din binecunoscutele “reculegeri spirituale”, spun bucăţică pentru că în acest tip de campus se derulează mai repede (e vorba doar de câteva ore). La fiecare ediţie de campus, acest deşert mi-a fost punctul forte în care mi-am reglat anumite gânduri. Anul acesta a fost neaşteptat de bine; cheia s-a răsucit frumos în interiorul meu şi am putut elimina din fumul înecăcios adunat din mersul cotidian ce-mi era ca un obstacol în a vedea viaţa şi semenii mai limpede, mai simplu, mai îngăduitor.

O condiţie sine qua non ca Dumnezeu să vină la tine, este să faci linişte, iar liniştea asta o putem face şi acolo unde ne ducem veacul zi de zi alegându-ne fie o biserică, fie un loc unde ştim că putem da mai mult din noi. La Brebu Nou a fost mai simplu pentru că liniştea abundă din toate colţurile localităţii plus că s-a lucrat la ea de-a lungul campusului. Cu această bucăţică de linişte modelată frumos în aceste zile am venit aşa lipită-n mine la Lugoj, păşind în toamnă.

Cum voi şti să păstrez şi să cultiv această linişte, vom vedea pentru că nu depinde decât de mine.

2 gânduri despre „Liniştea de la Brebu Nou

  1. Si totusi nu ai renuntat la fotografie. Chiar daca te-ai debarasat de mijloacele de comunicare, ma bucur ca ai surprins cateva cadre de prin zona. 😀

    PS: Eram prea curioasa de ce premiu ai luat si am uitat de „Felicitari!”. 😀

  2. La fotografie nici nu imi doream sa renunt; dimpotriva acolo am folosit mai des aparatul decat in viata de zi cu zi (unde tind sa „ma pervertesc” folosind mai des telu decat DSLR-ul). Am incercat o cura de Facebook si bine mi-a prins. E ciudat dupa ce faci o astfel de pauza si revii, sa vezi cate ineptii se deruleaza pe paretzi 🙂

Lasă un răspuns

