O veste … nu prea ok

Deşi a apărut şi pe net vestea că trupa The Mono Jacks se desființează, am aflat-o via e-mail. Pfoai … mi-am zis că trebuie să aştern nişte ziceri pe blog, pentru că îmi cam place muzica lor. Sunt cel puţin vreo câteva piese pe care le tot reascult în funcţie de anumite stări.

De The Mono Jacks (TMJ) am aflat prin toamna anului 2010 din “Decât o Revistă”. O trupă care după ce am ascultat-o (cu majoritatea pieselor în limba engleză), greu mi-a venit să cred că e ROMÂNEASCĂ. “TMJ”  – citez de aici – “au un sunet proaspăt, cu acele condimente caracteristice indie-rock-post-punkului britanic şi american ferit încă de infuziile electro. (Doru a fost prins în ultima vreme de trupe ca Interpol sau The National.)”

Doru Trăscău este solistul trupei. TMJ a rezistat totuşi cinci ani într-o lume a muzicii româneşti ultra-comercială şi în faţa unui public în majoritate consumator de comercial. Muzica lor e pentru cei “puţini” dar diferiţi; acei diferiţi care nu se mândresc că sunt diferiţi şi – desigur – nici nu le pasă dacă această trăsătură ar veni (şi) ca o critică. Sunt acei “diferiţi” care-şi văd de progresul lor, se simt super fericiţi în pielea proprie şi nu trebuie să arate lumii faptul ăsta.

Toate lucrurile frumoase au un sfârșit.  Pentru noi, acel moment e acum.
Dincolo de ‘chimia’ de pe scenă – pentru care suntem recunoscători – suntem personalităţi diferite. După 5 ani de drum, am ales împreună să punem punct istoriei The Mono Jacks.

Mă leg puţin de … “suntem personalităţi diferite”. Oricum suntem personalităţi diferite dar e extraordinar atunci când reuşim să formăm o echipă. Din păcate “toate lucrurile frumoase au un sfârșit”, unele durează mai mult, altele mai puţin, dar se termină. Voi aţi fost şi rămâneţi un lucru frumos însă nu mă aşteptam ca acest lucru frumos să dureze doar cinci ani.

În 2010 am privit cu optimism spre TMJ şi chiar credeam că în câţiva ani, trupa asta va avea un ecou mai mare şi în România dar şi în străinătate, parcă mai mult. Se pare că n-a fost să fie şi iată că proiectul s-a sfârşit.

Tind să cred că Doru Trăscău va mai cânta. Nu e în prima trupă care se desființează. Trupa în care a debutat AB4 a durat în jur de … 8 ani. Îmi place să fiu optimist şi să cred că Doru va reveni într-un alt proiect muzical, o altă trupă care să aibă mai multă trecere. Poate (poate) vor fi şi piese uşor comerciale pe care n-ar fi vrut să le scoată sub egida TMJ, deşi mă taare-ndoiesc.

E trist că proiectul apune tocmai într-un moment de aniversare a cinci ani de existenţă TMJ, fapt cel-l vor marca printr-un ultim concert pe 5 octombrie.

***

Mai multe despre Doru şi formaţie, puteți citi în materialul: “Cum ar fi” apărut în DoR #4. Iată două dintre piesele care-mi plac:

6 gânduri despre „O veste … nu prea ok

  1. Si eu regret, pentru ca sunau foarte deosebit, era imposibil sa nu observi asta…
    Sunt putini ca ei pe aici pe la noi…foarte trist

  2. Asa m-am bucurat cand i-am descoperit. La cat de bine suna muzica lor, nu-mi venea sa cred ca-s români. Da, pacat … ca nu vom mai auzi piese noi TMJ dar … incerc sa raman optimist asupra faptului ca solistul ca continua sa cante 🙂

  3. @Raimi: Da si eu ma bucuram mult ca exista formatia asta si ca suna asa „so british” si aceasta din cauza ca ei sunt niste muzicieni excelenti. Da, probabil ca Doru Trăscău va mai canta si asta chiar e un motiv de bucurie pentru ca are o voce unica si greu de ignorat. Oricum parca s-a terminat totul prea repede…”something wrong with the world today”

  4. Doru .. e un vocalist BUN. Merita sa devina mult mai cunoscut. Si mie mi s-a parut că TMJ prea repede a inchis obloanele. „Bine” ca trupele comerciale pot sa dăinuie mult si fara greturi. Dar daca asta e si lumea in care traim de fapt? … 🙂

Lasă un răspuns

