Nu e niciun secret

E … un pic ciudat să scriu din nou despre mine, însă e platforma mea unde na, mă exprim liber despre “ce mai fac, ce-mi place şi cum gândesc”, fapt pentru care îndrăznesc să revin cu nişte gânduri legate de pierderea surplusului de greutate. Revin pentru că destul de mulţi mi-au atras în mod plăcut atenţia că am mai slăbit. O bună parte din aceştia m-au şi întrebat cum am făcut şi nu am ezitat nicio clipă să fac pe misteriosul sau secretomanul. Ba chiar cineva m-a întrebat dacă am luat prafuri de slăbit? … Nici vorbă!

Nu am vrut să mai revin asupra acestui subiect pentru că mai am vreo două postări pe blog despre, dar pornind de la ACEASTĂ ŞTIRE, nu am putut să trec cu vederea sau să tac.

Aşadar:

A slăbi pe căi artificiale şi rapide iată că poate fi riscant. Exemple sunt dar cel cu femeia din Arad care a încercat să slăbească folosind prafuri, e cel mai proaspăt. Dacă totuşi doriţi să slăbiţi rapid folosind anumite suplimente, clar e bine mai întâi să consultaţi un medic, apoi să treceţi la pasul doi.

Totuşi nu îndrăznesc să (vă) dau prea multe sfaturi ci doar să “insist” cu exemplul personal care  – în timp – pe corpul meu s-a aplicat bine, decent şi cu rezultate ok.

Ce am făcut şi încă mai fac:

1. mişcare (subliniez MIŞCARE) în medie de 3 ori pe săptămână (în unele săptămâni bag 4-5 zile iar în altele … 2-3 zile). Mişcarea constă în antrenament la sală (de regulă cu accent pe cardio dar nu numai) iar cum a dat căldura am introdus şi alergarea.

2. În plan alimentar îmi place să spun renunţări la:

  • mâncatul seara după 19.00, (6 zile din 7 sau în unele săptămâni zilnic);
  • dulciuri în proporţie de 85-90%;
  • pâine în proporție de 95%;
  • sucuri carbogazoase incluzând şi Cola în proporţie de 99,9%;
  • zahăr în cafea şi ceai (99,9%) .

Mănânc în general două mese pe zi, dar se întâmplă să fie şi trei, aici balanţa e în proporţie de 50%  … Una din mese pe care n-o ocolesc e cea dis-de-de dimineaţă în care mănânc bine (a nu se înţelege mult, greu şi pe ultra-săturate) iar o a doua masă în jurul orei 16-17. Dacă se întâmplă să mănânc mai devreme (13-14) atunci mai iau o gustare pe la 18.30 dacă mi-e foame. Dacă nu, Cest la vie! … “cina” o fentez cu un fruct sau … pauză. În rest mănânc normal chiar uşor pe săturate dar nu ca înainte. Încerc să fiu atent şi evit cât pot prăjeli, grăsimi, chimicale şi junk food. A, nu mănânc nici chipsuri Zâmbet.

A T Â T

Am subliniat mişcarea căci datorită ei, îmi pot permite să mă mai abat foarte finuţ de la renunţările enumerate.

Când m-am apucat de faza asta cu slăbitul, mi-am zis că “am răbdare, nu mă grăbesc niciunde” şi o voi lua ca pe un jug plăcut fără să mă stresez dacă nu optimizez 100% din cele propuse. Contorizez săptămânal nivelul de progres, stagnare sau regres la acest –poate prea mult spus- regim.

Într-adevăr slăbirea a fost lentă şi constantă, dar numai aşa corpul s-a obişnuit cu acest tratament. Primele trei luni pe lângă că a fost greu, mi s-a părut că “merg în gol”. Pe de altă parte mă simţeam mult mai bine şi nu mai aveam de gând să mă opresc cu toate că … nu eram prea entuziasmat de faptul că “iar e timpul de mişcare” sau că “e trecut de ora 19.00”.

Au trecut 9 luni şi intru în a 10-a iar rezultatele se cam văd izbitor. Hainele stau altfel pe mine iar unii pantaloni care mă strângeau anu’ trecut pe vremea asta, acum pică de pe mine. Scăderea în greutate s-a reportat de-a lungul acestor luni până la 21 de kg în minus. Douăzeci şi unu de kile arse, muncite şi cu o serie de renunţări care pentru un pofticios şi delăsător ca mine au cam fost  un chin. 

Da, lupta … continuă pentru că vreau să mai dau jos din kg. Nu e uşor dar am luat-o ca pe un mod de viaţă, adică asta e reţeta mea pentru un corp mai sănătos în primul rând şi în celelalte rânduri, pentru un corp cât  mai … ok. Regret că “nu mi s-a aprins acest beculeţ” mai din timp (au mai fost tentative, dar mult mai scurte ca timp şi mult mai soft).

Cred că pentru a slăbi, e necesară impunerea unei anumite discipline privind mişcarea, alimentaţia sănătoasă şi … orele de somn noaptea. Mi se pare aiurea să pui în faţă acel gen de răspuns că  nu am timp pentru mişcare. Da, sunt şi oameni ultra-ocupaţi dar printre aceştia  – culmea – unii îşi fac un timp minim de 2-3 ore pe săptămână pentru efort. Aşa cum reuşim să ne facem timp pentru divertisment (TV şi net că de astea avem parte poate toţi), aşa putem să dedicăm un anumit spaţiu săptămânal mişcării şi în fond sănătăţii noastre. E o investiţie inteligentă în noi la urma-urmei. Pentru a nu deveni obezi, clar că mişcare nu înseamnă neapărat numai efortul suplimentar (sport). Cred că poate fi şi alt gen de activitate iar cei care locuiesc pe la case ori cei de la sate, vrând-nevrând au la pachet şi mişcarea ceea ce-i salvează de sedentarism. Chestia: “pentru o viaţă sănătoasă, faceți mișcare cel puțin 30 de minute pe zi”, pe care o tot auzim la TV, nu e deloc spusă degeaba. Totuşi pentru a slăbi cred că trebuie avut în vedere un efort suplimentar regulat. Legat de renunţări nu trebuie luat foarte strict, în litera legii ci o abţinere în mare parte (adică 5-6 zile din 7). Prinde bine şi a ţine o evidenţă la ce reuşiţi să menţineţi în aceste renunţări şi ce nu reuşiţi pentru a şti unde trebuie insistat.

Am cunoscut un tip care a ocolit mişcarea şi a  încercat diferite metode drastice de înfometare. A slăbit însă după ce a părăsit regimul s-a îngrăşat la loc parcă mai mult.

Timpul, disciplina şi constanţa în cele propuse sunt printre factorii de reuşită. Gândiţi-vă că şi când ne îngrăşăm de regulă se depune tot în timp, aşa că şi pentru a slăbi, – normal -  se cere la rându-i un alt timp. Apoi cred că totul e să rămâi conştient asupra a ce, cât şi când mănânci plus un minim de mişcare în caz că ai parte de un mod de viaţă sedentar.

Anunțuri

5 gânduri despre „Nu e niciun secret

  1. Felicitari pentru cele 21 de kilograme pierdute.
    Am auzit si eu stirea cu tipa din Arad, nu-mi vine sa cred ca in era informatiei oamenii inca mai cred in povesti vanatoresti de slabit si nu realizeaza ca e un proces treptat si dificil. Daca ar fi simplu, am fi toti supli. 🙂

  2. Multumesc Oana! 🙂 De la stirea asta sa zicem ca „m-am aprins” pentru aceasta postare pe blog. Cred ca … cu metabolismul corpului trebuie sa fim cat se poate de atenti si sa facem in asa fel incat treptat sa aplicam vreo metoda de pierdere sau punere in greutate. Asa in timp sunt cele mai eficiente rezultate-zic.

  3. Merci. E asa o reteta pe cat de lejera pe atat de … „cu rabdare”. Am introdus-o in modul meu de viata si momentan inca ma tin insa corpul „s-a prins” si kilele mi-au ramas „intepenite” din decembrie incoace. Cand vine caldura o sa mai incerc o tura accelerata de slabit, punand accentul mai mult pe miscare, dupa care voi incerca doar sa ma mentin.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s