Prima expoziţie personală de fotografie

Anul acesta pot spune că bifez exact zece ani de când am început să văd fotografia şi altfel decât doar a “înregistra nişte clipe” strict pentru amintire. Acum zece ani, exact la sfârşitul lunii mai, făceam un troc mult mai important decât credeam atunci. Îmi scosesem la vânzare Pentium-ul II însă am primit ca ofertă o cameră digitală de 2.1 MP, un Vivitar veritabil care la vremea aceea era senzaţional. De atunci am început să iubesc fotografia dar treptat-treptat şi cu paşi mărunţi nu dintr-o dată, paşi de care acum sunt mai sigur. Mulţi ani de zile am vrut să mă consider tot începător atât ca şi cunoştinţe cât şi ca mijloace tehnice cu care lucram, pentru că n-am simţit o dorinţă de a creşte rapid ci mai mult după pulsul stării interioare. Trecerea timpului “mă obligă” de a nu mă mai considera chiar la început însă nici cu titlul de “artist profesionist” nu mă împac pentru că nu a sosit acest moment. Poate pe la 50 de ani dacă oi fi constant … Pot spune că îmi place fotografia mai mult şi că sunt un entuziast mai conştiincios care încă mai are de învăţat dar de pe o altă treaptă. Cu alte cuvinte să zicem că sunt în altă clasă. Ei, aşa iată anul acesta după zece ani de “tatonare” şi “începătorie” în ale fotografiei a venit un moment potrivit să îndrăznesc a face o primă expoziţie personală de fotografie. Acest gând a încolţit mai mult după articolul lui Cristian Ghinea din săptămânalul “Redeşteptarea” când mi-am propus ca obiectiv concret pe anul acesta, realizarea cel puţin a unei expoziţii personale care e de debut şi de curaj. Lucrurile s-au legat frumos de curând când un prieten, Radu, mi-a propus să fac expoziţia la Berlin Cafe în Reşiţa cu ocazia aniversării a doi ani de când acest local există. Pe parcursul lunii mai s-au organizat la Berlin Cafe tot felul de evenimente în acest context aniversar, ultimul eveniment fiind vernisajul expoziţiei mele de fotografie.

Tema pe care am ales-o se cheamă „Brebu Nou (Weidenthal): arhitectură, oameni, peisaje”. Am ales din multele fotografii pe care le-am făcut în anii 2008, 2010, 2011 şi 2013 în fiecare vară la sfârşit de august, început de septembrie. Pentru seara vernisajului am avut un invitat cunoscut în Reşiţa şi judeţul Caraş-Severin, pe dl. Erwin Josef Ţigla, promotor al culturii germane în România şi Banatul Montan, editor, bibliotecar și membru al Uniunii Scriitorilor din România. Vremea urâtă de afară cu o ploaie măruntă ca de noiembrie, a cam speriat lumea şi iniţial deşi se înscriseseră mai mulţi pe pagina evenimentului creat pe Facebook, în final au venit mai puţini dar acei puţini sunt cu siguranţă iubitori de cultură şi fotografie. Iniţial numărul mic al celor veniţi m-a întristat puţin şi mi-am dat seama că nu e deloc uşor să desfăşori un eveniment într-un alt oraş unde nu eşti cunoscut, dar seara nu era pierdută. La un moment dat surpriza mi-a fost mare când am văzut că pe uşa cafenelei intră feţe cunoscute de la Lugoj. Erau tinerii de la biserică (de la catedrala greco-catolică) împreună cu Părintele Robi şi Dana (soţia lui). Erau deci personajele principale din proiectul foto pe care-l prezentam în sensul că mulţi dintre ei au participat cu mine în aceşti ani la Brebu Nou în campusurile recreativ-formative, organizate de pr. Robi şi Dana. M-am bucurat şi deja seara prindea culori vii, ba chiar devenea mai familiară, iar spaţiul permitea acest lucru.

Cam aşa s-a derulat primul meu eveniment legat de pasiunea fotografică.

Ţineţi-vă bine că urmează mulţumirile şi nu-mi pasă dacă tind să par comunistoid dar nu vreau să le evit nicidecum pentru că îmi place (mult) să fiu recunoscător. Încep cu Radu owner-ul Berlin Cafe care mi-a propus şi organizat în bună parte acest eveniment. Îi mulţumesc D-lui Erwin Ţigla pentru că a putut veni şi mai ales pentru cuvintele frumoase adresate despre tema expoziţiei şi autorul fotografiilor. Îi mulţumesc lui Gabriel Iosa de la Lugojeanul.ro care mi-a spus de joi seara că vrea să scrie despre evenimentul meu înainte de ziua desfăşurării şi cu ideile pe care i le-am dat, a făcut un articol care-mi place sincer. Mulţumiri celor din Reşiţa care au participat: d-nei Camelia si d-lui Lucian Duca de la Librăria “Semn de carte” însoţiţi de o altă doamnă şi d-lui Petre Dalea, un pasionat de fotografie şi blogging. Mulţumesc tinerilor de la Lugoj care au venit fără să ştiu, acest fapt fiind spre marea mea bucurie, mulţumesc Ioana şi Robi că aţi fotografiat vernisajul, de asemenea la capitolul fotografiat îl reamintesc şi Dl. dl. Petre. Mulţumesc şi celor care au vrut să vină dar din diferite motive nu au putut. Până şi celor care au apreciat şi comentat pe Facebook le mulţumesc pentru gestul frumos.

Seara s-a încheiat cu fireştile socializări atât cu cei pe care i-am cunoscut din Reşiţa dar mai ales cu tinerii lugojeni pe care-i cunosc de foarte multă vreme.

Expoziţia este deschisă zilnic la “Berlin Cafe” până în data de 15 iunie. Cafeneaua se găsește în Reșița, Piața 1 Decembrie 1918, bloc 32, la parter.

Voi reveni şi cu un album foto.

2 gânduri despre „Prima expoziţie personală de fotografie

Lasă un răspuns

