Peste 40 de ore fără Facebook

Gânduri la cald după o cură de Facebook …

Sunt destul de pasionat de chestiile din online în special ce ţine de Social Media şi asta de mai mulţi ani. Mai sunt pasionat şi de fotografie, iar acest domeniu e unul al împărtăşirii creaţiilor proprii şi unde să te desfăşori cel mai bine decât acolo unde suntem aşa de mulţi? Se ştie şi se vede că “regele” Social Media-ului e Facebook. Aici parcă “s-a răsturnat” din ce în ce mai mult carul cu oameni; oameni care dintotdeauna au dorit să împărtășească chestii din viaţa lor, fie acţiuni, fie gânduri, mentalităţi, citate de ale altora în care ei se regăsesc şi multe-multe poze fie cu însemnătate doar pentru ei, fie dintre cele care transmit un mesaj mai multor receptori.

Binee! N-a existat zi poate din ultimul an în care să nu arunc un ochi pe Facebook fie şi doar uitându-mă pe wall. Ok, până aici nimic special. Da, însă cum azi avem la îndemână posibilitatea de a intra pe internet nu numai de acasă şi nu numai de pe comp, interacţiunea cu Facebook-ul a devenit mai deasă în anumite momente “moarte” ale zilei, chiar la intervale scurte de timp. E … alegerea noastră felul cum simţim şi dorim să ne consumăm timpii (care sunt unici), însă cred că e de dorit să-i consumăm cât mai eficient. Nu spun nici pe departe vreo noutate că mare parte timpul petrecut des pe Facebook. e un timp neconstructiv, ba chiar pe mulţi tinde să ne întristeze “potopul” de veşti bune ale altora, căci 99% dintre noi împărtăşim din ce facem şi avem mai bun, pe această reţea de socializare, fie că exagerăm fie că suntem mai decenți. Pot apărea foarte uşor frustrări şi invidii chiar la nivel de subconştient şi atunci de ciudă dispărem cu cont cu tot.

Pe de altă parte sfânta curiozitate care –vorba italienilor– a ucis pisica, ne împinge la a ne conecta şi ne tot verifica păretele ăla, ba mai mult, cu plăcere postăm lumii largi din momentele chiar şi mai intime sau de interes restrâns. O spuneam şi mai demult, Fecebook=zgomot, iar pe zi ce trece e un zgomot tot mai accentuat şi tot mai de proastă calitate. Nivelul la care se postează nu-l mai comentez, e şi o chestie de gusturi.

Ei, în tot acest context în care Facebook-ul a prins o aşa priză în vieţile noastre în mare parte simple şi modeste (nu de VIP-uri), am decis în premieră să rup din frecvenţa zilnică .. o perioadă de o zi şi aproape trei sfert din cea de-a doua, să văd cum e. Nu, nu să renunţ la Facebook de tot pentru că mi s-ar părea un gest de laşitate pentru mine care mă folosesc de Social Media plus că-mi place, ci doar să mă înfrânez de la ceea ce a devenit o obişnuinţă şi chiar o rutină zilnică din ce în ce mai accentuată.

Cum a fost? Păi deloc dramatic. Am beneficiat din plin de acea linişte interioară în care am putut din nou reflecta mai uşor şi cu calm la cele scrise mai sus, în general la ideea de pierdere a timpului. În acest timp, am ieşit şi în oraş la cafea sau suc dar nu am mai pus imediat mâna pe telefon “în momentele moarte” să accesez Facebook-ul. Am dat o atenţie mai sporită celui de lângă mine şi chestia asta pe lângă că e o chestie de respect, te şi împlineşte pe moment. Am stat şi la o coadă dar fiind sub embargou de la Facebook, am intrat să-mi citesc din articolele salvate în Readability. Poc, dintr-odată aveam răgaz pentru ele, fiind salvate de ceva vreme. Per general timpul de abstinenţă de la Facebook l-am resimţit umplut mai consistent cu timpul din viaţa reală. Am fost mai conectat în offline şi e altceva! E ceea ce trebuie de fapt! E încă normalitatea! ..

Mulţi ajung la o saturaţie faţă de Facebook şi renunţă la reţea şi la ideea de socializare. Îşi şterg contul dar majoritatea revin, după 2 zile, 3 săptămâni sau 4 luni, depinde! Nu sunt de-acord cu o ştergere a contului ci mai degrabă cu ideea de a ne educa echilibrul iar în cazul de faţă asta înseamnă: o filtrare matură a conţinutului, a persoanelor şi – foarte important – a timpului petrecut! Putem face asta mai uşor decât am crede pentru că noi suntem stăpânii deciziilor noastre şi a petrecerii timpului liber.

Singura “lipsă” în această cură de o zi şi jumătate a fost legată de postarea unei fotografii de actualitate pe una din paginile de care mă ocup I LOVE LUGOJ, dar n-a fost o mare problemă. În rest, linişte şi pace bună, fără stresul acela des de a verifica ce s-a mai întâmplat pe Facebook.

Am revenit pe Facebook, însă mă tentează să mai repet periodic aceste retrageri de câte o zi din lumea Feisbuc a socializării. E fain! .. Complice 

Lasă un răspuns

