(Niște) gânduri în ultima zi fără Facebook

Sunt cu treabă prin oraș, dar am timpi morți în care nu mi se rentează să bat un drum până acasă şi-napoi, plus că vremea e destul de udă, așa că viva U.D.C (unităților de consum) Fiind „în pauză de Facebook, voi schița în câteva gânduri o postare pe blogşorul meu despre zilele astea în care nu mi-am accesat contul de Fb.
Sunt deci în a cincea zi fără Facebook, și nu-s în spital. Azi, vineri, 8 august e „ultima” zi de „embargo”. O „restricție” pe care mi-am impus-o ca urmare a unei saturații. Simțeam nevoia să fac o astfel de renunțare pentru a vedea cum e fără „rețeaua” ce de o bucată de vreme ne marchează clipele cotidiene. Provocarea a fost să mă abțin cu contul neșters și cu gadgeturile funcționale.
Cum e viața fără Facebook? Pentru mine e cu plusuri și cu minusuri. Marele minus fără această platformă e legat de promovarea și împărtășirea mai dificilă a conținutului pe care-l generezi din hobby-ul sau afacerea proprie. Totodată și în câmpul muncii mă lovesc de Facebook în administrarea unor pagini. Deci n-am lipsit chiar 100% de pe „rețeaua albastră” dar pot spune că am lipsit de pe contul meu. Singurele „postări” au fost de fapt venite din afara contului de Fb, cele de pe Instagram la care am ales share și pe Facebook. Azi, în ultima zi de offline încă nu am habar câți or fi apreciat acele imagini. Mâine cand voi intra, mă și aștept să am 99+ la notificări.
Plusuri? … E mai multă liniște, mintea e mai liberă și e mai puțin stres. Cel puțin ești lipsit de toate momentele alea buune, alese de fiecare în a-şi „umfla” realitatea pentru că tendința e să alegem în a arăta doar din ce e bun sau frumos, fie că o facem spre laudă, fie pentru a sugera o inspirare, o mică stare de bine sau – de ce nu – un reper de comportament.
În micile pauze de scris, arunc scurte priviri spre TV și tot văd repetându-se agresiv știrea cu arestarea lui Voiculescu. Bag capu’ inapoi în telefon ca un cetățean prea preocupat de stările interioare, sorb ultima gură a licorii de pere, închei postarea și o tai la treabă în oraș. Probabil voi continua …

4 gânduri despre „(Niște) gânduri în ultima zi fără Facebook

  1. Buna intentie, dar cand la o poza pusa pe instagram se duce si pe fb, e putin trist sa zici ca nu intri si sa vezi 7h ago posted…, chiar daca nu aiintrat direct pe cont. 😀

  2. Si totusi n-am intrat (inca) :p Telul era sa nu-mi accesez contul sa iau o pauza de la Fb insa nu total ci cu „artificiile” de rigoare. Oricum, a fost interesant, dar pt o pauza totala, trebuie un antrenament 🙂

  3. Pai „antrenament” si „pauza” din propria initiativa. Tinand cont ca pe fb se vorbeste mai mult ca si la telefon sau msg, nah.

  4. Tocmai de aia ca se vorbeste prea mult si prin multe feluri, text, audio, video, live … am decis sa reduc drastic putin motoarele. Aveam „prevazut” ca I LOVE LUGOJ si IUBESC FOTOGRAFIA + paginile de la lucru sa mearga in continuare deci tot trebuia sa accesez reteaua albastra, dar tot ce puteam face era o pauza din contul meu. Cand intru in concediu, ma bate gandul sa incerc una full offline fara interventii din exterior sau intretineri de pagini. Ma conectam prea mult pe Fb de pe toate sculele si se aduna mai mult timp canalizat spre acest „divertisment” si uite asa risti sa pierzi alte chestii chiar punctuale din vedere. Acum e ceva mai bine, parca m-am mai „reglat” nitel.

Lasă un răspuns

