Despre instameet-ul de la Bucureşti şi despre pasiunea mea de a face poze şi cu telefonul

Da, încă o chestie pentru suflet bifată pe anul acesta. Am participat pentru prima dată la un instameet – adică la o întâlnire a pasionaţilor de instagram. Aş fi vrut să merg şi în iulie la Sibiu dar nu am mai putut. Parcă şi regretasem că n-a fost să fie, însă poc, văd că apare un nou instameet la Bucureşti la începutul lui septembrie, mai precis în 4.  Deja eram în concediu şi vroiam să mai ies pe undeva în ţară înafară de Iaşi. Când am văzut evenimentul, numaidecât m-am interesat de chestiile legate de drum+cazare şi legăturile mi-erau bune. Avântul cu care mă luasem că voi merge la această întâlnire aproape că era să se risipească chiar înainte cu o zi în faţa unor gânduri ca: “Raimi, te duci aşa de departe pentru, puţin timp”, “Raimi, e o cheltuială pe care ţi-o poţi direcţiona în ceva de ce să te foloseşti pe termen lung”, “Raimi, nu cunoşti pe nimeni şi n-o să fie timp să cunoşti căci uite s-au înscris (pe Fb) vreo 71”, “A, Raimi, uite că se strică şi vremea, chiar merită?” Iniţial îmi spusesem că dacă vin ploi nu mai merg dar dorinţa de a lua parte la un instameet, de a cunoaşte oameni care au aceleaşi pasiuni ca ale mele erau puncte destul de forte pentru a mă hotărî că merg. Mă şi gândeam că dacă nu voi merge dorinţele de comoditate vor câştiga asupra dorinţelor de nou ale celui pasionat de ceva.

Pentru marea majoritate instagramul pare o “nebunie” hipsterioasă; pare o joacă de copii care fac poze trăsnite “aiurea” cu gadget-uri scumpe. Ok, dacă e s-o luăm aşa pe marea linie foto, în general fotografia poate părea o joacă (la scara universului) cu "jucării" mai mici sau mai mari, mai ieftine dar mai ales, mai scumpe. Instagramul îl văd ca o zonă interesantă de relaxare în a te exprima vizual şi extrem de liber în "Marea Fotografie".Un punct forte la acest gen e că (ideal este) să faci pozele (pentru instagram) cu telefonul; aşa mi se pare fair play din “filosofia” pe care aceştia o propun, bineînţeles o filosofie nescrisă explicit ci doar dedusă. Am fost pasionat de … fotografiatul cu telefonul aproape de când sunt pasionat şi de fotografie în general. Primul telefon cu care am făcut poze a fost un Sony Ericsson T610 acum vreo 10 ani. La vremea aceea să ai telefon cu cameră foto era ceva inedit. Acea cameră foto cu care surprindeai instamomentele iţi oferea o rezoluţie de VGA la 352×288 însă satisfacţia era mare că mereu aveam la mine ceva cu care dacă aveam chef puteam “schiţa” astfel o imagine. Pozele arătau cam aşa la dimensiunea lor maximă:

 

Ulterior ştim cum au progresat camerele foto din telefoane şi … SMARTfoane. În contextul acesta a apărut Instagramul pe care l-am primit cu bucurie căci deja eram atras de acest tip de foto. Am considerat să scriu gândurile de mai sus pentru a arăta că pasiunea pentru instagram pe care eu o văd = fotografie făcută cu telefonul, este de fapt de dinainte de a apărea instagramul. Deja din 2007 aveam tel cu cameră de 2 MP şi făcea poze frumoase mai ales pe timp de zi cam aşa:

Mă întorc în zilele noastre unde ne găsim deja la camere destul de avansate pe tel-uri, la un instagram tot mai puternic care influenţează şi câştigă încet dar sigur un loc în FOTOGRAFIE. Deja se fac lejer expoziţii fotografice şi la noi cu poze de pe Instagram şi, iată, cel puţin anul acesta au răsărit instameet-urile.

Cum a fost la Bucureşti? Peste aşteptări de fain. Cred că au venit la acest instameet în jur de 50 de oameni din Bucureşti şi din ţară, ba chiar din republica Moldova, deci … a cam fost o întâlnire internaţională. Evenimentul a fost organizat de @igersbucharest. Locul unde s-a desfăşurat a fost la @HotelCapitol o locaţie splendidă pe Calea Victoriei, un hotel renovat de curând, unde găseşti meniul zilei la doar 20 de lei şi (unde) au o cafea turcească destul de bună. Organizarea a fost super pentru acest tip de întâlnire care e de regulă lejeră însă lejer nu înseamnă şi haos. Mi-a plăcut împărţirea inteligentă pe grupe pentru a putea vizita clădirea. Fiecare a primit câte un ecuson unde şi-a scris numele şi contul de instagram. Nu am venit singur şi cu Irina, o prietenă din Bucureşti care la început a fost uşor sceptică în privinţa întâlnirii dar pe parcurs şi-a schimbat părerea pentru că am întâlnit oameni faini, deschişi şi fără binecunoscutele “aere”. De fapt mă aşteptam oarecum căci profilul unui pasionat de instagram (instagramer) e acel tip, acel fel de om, deschis, simplu dar creativ.

Pe lângă tradiţionalele poze la tapetul hotelului, la mâncare şi la te mai miri ce, s-a socializat frumos; nu au fost incidente sau jigniri … lumea, a fost pozitivă, deschisă, creativă cu pozatul şi timpul s-a scurs super-fain.

Mai jos fotografii de la instameet. Cele în care apar, sunt făcute de Irina, iar pe celelalte le-am surprins cu telefonul. Mai multe poze am postat în contul meu de pe Instagram

 

Lasă un răspuns

